Top
STYLE

MASERATI, INOVAȚIE LA BORDUL MULTI 70

Maserati intră într-o nouă eră a inovației și lansează un proces de transfer al know-how-ului tehnologic din lumea mașinilor în lumea iahturilor performante: inginerii Laboratorului de Inovare Maserati  din Modena și Giovanni Soldini, căpitanul Maserati Multi 70 vor fi actorii principali. O colaborare între oameni motivați de pasiune, adrenalină și atingerea performanțelor maxime, valori care au fost împărtășite de Maserati și Giovanni Soldini încă din 2012, anul în care a început colaborarea lor care trece dincolo de sponsorizare.

Maserati – Giovanni Soldini & Maserati Engineering Team

Astăzi, rezultatele unui studiu unic sunt dezvăluite. Proiectul de cercetare își propune să aplice cunoștințele aerodinamice și instrumentele de analiză virtuală utilizate de obicei la dezvoltarea mașinilor, la trimaranul Maserati Multi 70, pentru a spori performanțele și aerodinamica și pentru  a îmbunătăți caracteristicile de zbor, cu ajutorul unor profiluri hidrodinamice speciale. Inginerii constructorului au analizat datele ultimelor curse Maserati Multi 70 pentru a identifica parametrii esențiali ai deplasării sale.

Maserati – Multi 70

Ei au efectuat un studiu aprofundat al configurațiilor actuale ale navei pentru a identifica posibile zone de îmbunătățire folosind simulări avansate de CFD (Dinamica Fluidelor Computaționale), capabile să prezică dinamica fluxurilor complexe create în jurul trimaranului. Au fost de asemenea utilizate instrumente virtuale pentru a testa diferite configurări în vederea eficientizării carenei și configurații ale plăcii, pe de o parte pentru a reduce rezistența bărcii la aer și, pe de altă parte, pentru a crește eficiența pânzelor sale prin controlul fenomenelor extreme. Rezultatul acestor studii a fost o reducere cu aproximativ 5% a coeficientului de penetrare aerodinamică a întregului vas (Cx).

Maserati – Multi 70

Mai mult, îmbunătățirea fluxurilor din jurul ambarcațiunii permite velelor să funcționeze mai eficient, crescând forța de propulsie cu 4%, cu o creștere de mai puțin de 1% a forței de înclinare. Cu aceste rezultate, viteza de croazieră a iahtului ar putea depăși acum 43 de noduri în condiții ideale. Prin aplicarea expertizei sale tehnice chiar și la navigare, constructorul își reafirmă din nou capacitatea de inovare, adoptând modelul Multi 70 ca o „barcă de laborator” cu o evoluție continuă. Mai multe detalii sunt disponibile AICI.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons