Top
CARS

MASERATI CELEBREAZĂ MODELUL TIPO 6CM

Maserati sărbătorește cea de-a optzecea aniversare de la victoria impresionantă a lui Luigi “Gigi” Villoresi la Targa Florio, la volanul Maserati Tipo 6CM. Pilotul milanez a obținut victoria la circuitul Parco della Favorita din Palermo, Sicilia, în 14 mai 1939, acoperind cele 40 de ture ale cursei, însumând 228 km, în 1:40.15.4. Luigi Villoresi a încheiat, de asemenea, cel mai rapid tur din cursă cu timpul 0:02.24.6, având o medie de 141.908 km/h. Piero Taruffi și Guido Franco Barbieri au terminat pe locul al doilea și al treilea, tot la volanul unor exemplare Maserati Tipo 6CM.

Maserati Tipo 6CM - 1939

Acesta a fost un rezultat istoric pentru Maserati, confirmând poziția sa de lider incontestabil, în prestigioasa cursă siciliană. Maserati a dominat și edițiile din 1937 și 1938, ocupând primele trei poziții în ambii ani. De asemenea, Luigi Villoresi a terminat pe locul întâi și în ediția din 1940, conducând un Maserati Tipo 4CL. Targa Florio, una dintre cele mai vechi și mai renumite curse auto din lume, a primit numele după Vincenzo Florio. Florio, un bogat om de afaceri din Palermo, cunoscut deja în lumea curselor automobilistice, a creat, finanțat și organizat prima ediție din 1906. În total, 62 de ediții Targa Florio au avut loc între 1906 și 1977 (nu s-a desfășurat în timpul celor două războaie mondiale). Cursa a avut loc în fiecare an, în mod uzual în luna mai, pe străzile din Palermo. Drumurile siciliene, în special cele înguste și virajate, care trec prin zona montană Madonie, au avut întotdeauna un rol principal în această cursă. Abia între anii 1937-1940, evenimentul a avut loc la circuitul Parco della Favorita din Palermo. Maserati Tipo 6CM, un uimitor monopost, a fost proiectat de Ernesto Maserati și a început să capete formă în 1935. Mașina era destul de convențională din punct de vedere al aspectului, dar tehnologia sa era extrem de avansată. Mai impresionant decât noul motor (Un ”6 cilindri în linie”, cu blocul motor și chiulasa turnate într-un bloc unitar, cu carter inferior realizat dintr-un aliaj special de magneziu, numit elektron, având distribuție pe lanț cu doi arbori în cap și două supape pe cilindru, supraalimentat de un compresor volumetric Roots, ce asigură o putere maximă de 175 CP), a fost caracteristica distinctivă a mașinii, și anume șasiul său, care a marcat un pas important în proiectarea autovehicului.

Structura de bază era încă șasiu de tip scară, dar cu suspensii frontale inovatoare, care au oferit un avantaj major față de concurenții englezi și francezi. Suspensiile au constat în arcuri cu bară de torsiune montate astfel încât tensiunea arcului să poată fi reglată în funcție de caracteristicile circuitului. Precum restul mașinii, caroseria a beneficiat de mai multe variante, mai ales în ceea ce privește aerodinamica. Formele rotunjite la extrem, succesiunea panourilor laterale cu diferite curburi și partea frontală înclinată, reflectă clar munca de cercetare în domeniul aerodinamicii, o muncă neîntreruptă pe parcursul anilor în care modelul a fost construit. Supremația în competiții a acestui automobil a atins apogeul în 1938, când a triumfat peste formidabilele mașini britanice, ERA, care au fost dintotdeauna rivalii de temut ai constructorilor italieni. În același an a debutat și celebra Alfetta de la Alfa Romeo, creată pentru competițiile Vetturette Grand Prix. Cu toate acestea, în acel an, spre marea satisfacție a fraților Maserati, Tipo 6CM a învins și Alfetta la GP Pescara. Maserati Tipo 6CM s-a dovedit a fi o mașină de un real succes: au fost construite 27 de unități, între 1936 și 1939, iar modelul a câștigat curse pe circuitele importante ale Europei, atât cu echipa oficială, cât și cu piloți individuali la volan. De asemenea, Maserati Tipo 6CM deține recordul pentru cele mai multe ediții câștigăte la Targa Florio, înregistrând trei victorii în 1937, 1938 și 1939. Modelul Maserati Tipo 6CM, restaurat perfect la forma sa inițială, se află la Modena și face parte din colecția Panini. Mai multe detalii despre modelele Maserati aici (MASERATI).

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons