Top
STYLE

INOVATIVUL SUNET AL FAMILIEI PANINI

O călătorie spre ferma “Hombre” – ce aparține familiei Panini – ne arată cum aceștia continuă să crească și inoveze, concentrându-se pe sistemele audio de calitate. În materialul nostru o să vorbim în primul rând de “Pirelli P Zero Sound”, o boxă al cărei design este inspirat de anvelopele din Formula 1. Situată într-o fermă din apropierea orașului Modena, Italia, în locul unde s-au născut roțile de Parmigiano Reggiano și autoturismele Maserati, un sistem audio sofisticat – inspirat de lumea motoring-ului – este gata să se nască.

Panini

Acest univers paralel, în care dragostea pentru acest loc se împletește cu inovația și cercetarea tehnologică de vârf, reprezintă moștenirea familiei Panini, renumită în întreaga lume pentru figurinele sale, și o realitate care continuă să-și diversifice activitățile sale bazate întotdeauna pe angajamentul față de excelență. Ferma a fost denumită “Hombre”, în memoria lui Umberto Panini, cel care avea să emigreze în Venezuela în anii 1950 și care mai apoi s-a întors în Italia pentru a-și ajuta frații în aventura lor extraordinară în domeniul figurinelor. Astăzi, fiul lui Umberto – Matteo – și vărul său Giovanni, încă lucrează în acest sector de nișă. O regiune în care a fost produsă și prima brânză organică, Parmigiano Reggiano și sediul companiei IXOOST, un start-up stabilit aici în urmă cu șase ani. “Oferim sunet tuturor”, este motto-ul lui Giovani Panini, iar dovada acestui fapt îl reprezintă în ultima creație IXOOST, rezultat al unei colaborări cu Pirelli Design. Acest sistem hi-fi, care utilizează cea mai avansată tehnologie 4.0 Aptx, este instalat în interiorul unei replici Wind Tunnel Tyre, o anvelopă la scară redusă ce a fost produsă de Pirelli pentru echipele F1™ – testate în special în tunelurile cu aer. “Cea mai mare provocare pentru IXOOST a fost adaptarea unui produs care are deja o funcție bine stabilită”, explică domnul Giovanni Panini. “Am realizat diverse experimente înainte de a înțelege cum să obținem cea mai bună calitate a sunetului, păstrând în același timp forma originală a obiectului în sine”, adaugă dânsul. Acesta este modul prin care sunetul Pirelli P Zero™, un obiect de design disponibil în două culori diferite pe anvelope, a fost integrat într-un amplificator puternic Dsp de 100 W, alături de un midwoofer de 100 milimetri.

Un proiect care a fost realizat datorită măiestriei și cunoștiințelor oferite de micile ateliere artizanale, locul unde meșteri calificați au realizat cu pasiune fiecare etapă a dezvoltării produsului. ”Putem spune cu sinceritate că întreg proiectul este «Made in Italy» și că nu este un lucru mic”, menționează Giovanni Panini. Meșteșugul artizanal este o temă foarte dragă vizionarului Matteo Panini. De asemenea, trebuie ținut cont că ei se află într-un punct care părea la început puțin absurd. Însă, în primele zile, “punerea lui în practică a fost mai mult decât distractiv, uitând să mai creem și o campanie publicitară pentru acest produs”. Și totuși, interesul a crescut rapid – și pentru că produsul este unul unic, nimeni ne-luând în calcul până atunci să realizeze o boxă de înaltă fidelitate din sistemele de evacuare ale unor automobile precum Ferrari sau Lamborghini. Aceasta a fost și sursa de inspirație pentru numele mărcii, care sună similar cuvântului “evacuare”. “Am transformat elemente iconice din lumea automobilelor în obiecte de design noi și unice. Acest lucru a fost, probabil, ajutat și de faptul că aici, în Motorvalley, nu ducem lipsă de materiale de calitate”, admite domnul G. Panini. De fapt, Motorvalley este o temă recurentă la ferma “Hombre”, deoarece, la doar câteva sute de metri de laboratoarele IXOOST, se află muzeul “Collezione Umberto Panini”, aici fiind găzduită una dintre cele mai importante colecții Maserati din lume. O extraordinară “vitrină” ce găzduiește nouăsprezece modele de Maserati, inclusiv un 6C 34 – la bordul căruia Tazio Nuvolari a câștigat “Modena Grand Prix” din 1934 – sau un A6GCS Pininfarina Berlinetta – produs în doar patru exemplare – fără a omite motocicletele și tractoarele. “Vreau să spun, tractorul este un adevărat simbol”, explică domnul Matteo Panini, al cărui chip se luminează atunci când vorbește. “De fapt, tractorul este o temă recurentă în universul nostru, unde motoarele, mâncarea, inovația și meșteșugurile artizanale merg mână în mână”. De altfel, în calitate de Brand Ambassador pentru Modena, domnul Massimo Bottura menționa: “Mașini rapide, mâncare lentă”.

De asemenea, tractorul reamintește activitatea principală de producție a familiei Panini: brânza Parmigiano. De fapt, în ferma “Hombre”, efectivul de bovine este de aproximativ șase sute de capete, compus din doar două rase (Pezzata Rossa și Italian Friesian), aici fiind produse circa cinci mii de roți Parmigiano Reggiano anual. “Fiecare roată trebuie maturată timp de doi ani”, afirmă Matteo, subliniind aspectul “lent al producerii acestui aliment” în cadrul afacerii. Succesul brânzei Parmigiano Reggiano vine dintr-o decizie genială, dar contrară. Chiar și angajații (optesprezece persoane) locuiesc la fermă. “În timp ce lumea pare să meargă într-o altă direcție, noi am decis să menținem totul în limitele actuale. De la fân pentru animale și până la producția de lapte, totul este realizat in-house”, explică cu mândrie domnul Matteo Panini. O linie de producție integral italiană, care se aplică atât producției de brânză, cât și creațiilor realizate de compania IXOOST. Și cum întotdeauna există un secret, acesta se poate traduce prin rădăcinile solide, viziune la scară globală, tradiție și inovație. “La finalul zilei suntem cu toții copiii lui Marco Polo, cel care a călătorit în întreaga lume doar pentru a reveni acasă”, încheie zâmbind domnul Matteo Panini. Mai multe detalii aici (www.pirelli.com).

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons