Top
INDUSTRY

INOVAȚIE ÎN CAMPANIILE CU INFLUENCERI

Deja ne este arhicunoscut statutul de “influencer”. Știm cu toții celebrele campanii de marketing în care influencerii creează conținut și îl împărtășesc fanilor lor, având ca scop promovarea unui produs sau a  unui brand. Totuși, in ultima vreme avântul acestui tip de campanii, a făcut ca termenul de “influencer” să capete valențe negative. Nu de mult, piața a inregistrat cateva eșecuri notabile în aceste campanii, ele nefiind în stare sa aducă rezultatele promise.

Definiția “influencerului”, acum câțiva ani, se rezuma la o persoană publică cunoscută și apreciată la nivel național sau international, care prin puterea exemplului putea influența decizia unui număr impresionant de utilizatori ai internetului sau ai altor canale media. In mod natural, Influencerul, fără să facă vreun efort sau exces în marketarea respectivului produs, își influența publicul să cumpere sau cel putin să simpatizeze respectivul produs sau brand. În ultimii ani, acest statut de influencer a fost preluat și de către cei care au un număr ridicat de urmăritori în mediul online. Indiferent dacă vorbim de bloggeri, vloggeri, instragrammeri, pagini de facebook sau  conturi de twitter, acești creatori de continut au început să lucreze  pentru diverse branduri sau agenții. Dincolo de numărul urmăritorilor, de monetizarea campaniilor, există o problemă, o parte din “influenceri”, au migrat de pe nișa lor într-o direcție generalistă, atacând subiecte ce îi depășesc. Asta are ca rezultat un public ce nu răspunde excesului de conținut plătit, așa cum ar răspunde unui post organic, care sa corespundă cu profilul celui urmărit. Potențialul client ajunge în final să ignore produsul, iar pierderea este mereu în curtea brandului. Tot în această parte, putem adăuga și problemele legate targetare: vârsta, date demografice, public real vs  cifre, ș.a.m.d.. Deși poate suna puțin răutăcios, trebuie spus că nimeni nu vorbește despre elefantul din cameră. Se alocă și se cheltuiesc bugete degeaba. În unele cazuri bugetele sunt dizolvate, preferând postari lipsite de substanța plătite prin mici cadouașe, în locul unor campanii bine gândite. Fără să aprofundăm totuși aceste lucruri, suntem deacord că este necesară puțină ordine în ceea ce privește acest tip de campanii. Până acum, din lipsa de timp sau din obișnuință din partea agențiilor sau a oamenilor din departamentele de marketing, s-a creat o listă scurtă a celor prezenți în astfel de campanii. Ceilalți care nu prezintă niște cifre astronomice, dar care au ceva proiecte în portofoliu, content de calitate și informare corectă, sunt lăsați la urmă. Departamentele de marketing uitând de scopul principal, acela de a informa cât mai corect, de a aduce un număr de potențiali clienți, de preferat reali, și de a creea ceva cu adevărat valoros și de impact. Avem totuși o perspectivă noua în acest sens. Echipa de la 2Performant, cei care au creat una din cele mai mari platforme pentru marketingul afiliat, pune din luna Decembrie 2018 în funcțiune o nouă platformă  dedicată marketingului cu Influenceri. Au implementat o nouă functie, pe care o pot debloca cei care au un cont, sau cei ce își doresc să se înscrie acum și au un portofoliu în aceasta zonă. Noua platformă permite creatorilor de conținut să își inregistreze profilul, indiferent de canalul lor de comunicare. Fie că vorbim de Facebook, canalul de Youtube, contul de Instagram, bloguri sau site-uri de nișă.  Își crează un profil unde adaugă adresele către canalele proprii de comunicare, împreună cu datele despre public, și costurile pentru care ei pot creea continut. Potențialii clienti își vor putea alege influencerii cu care doresc să lucreze, pe baza portofoliului prezentat. Practic platforma devine un canal de comunicare între branduri, agenții și influenceri. Odată cu popularizarea noilor funcții, suntem de parere că se va observa o creștere a calității serviciilor din această arie. Competiția mai mare va conduce la dezvoltarea acestui tip de marketing și la reglementarea lui. Așadar, dacă ți-ai creat un canal unde împărtășești opinii și primești feedback de la urmăritorii, cred ca platforma aceasta te va ajuta să îți monetizezi o parte din muncă daca nu deja o faci. Echipa 2Performant, a pregatit un clip prin care ne arată exact cum funcționează noua secțiune.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons