Top
WATCHES

HM9 “FLOW”, OROLOGIE AERODINAMICĂ

În anii de după război – la finalul anilor 1940 și 1950 – principiile aerodinamice începuseră să prindă rădăcini în domeniul proiectării auto. Formele de tip cutie, asemănătoare cu trăsurile din deceniile anterioare, se “topeau” în linii mult mai eficiente. În același timp, formeleaerodinamice au devenit mult mai proeminente, purtând promisiunea imediată a puterii și vitezei.

Horological Machine N°9 “Flow”

Modelarea sofisticată a computerului și tehnologia tunelului de vânt pe care o avem astăzi erau vise îndepărtate la acea vreme – designerii erau ghidați mai mult de simțul estetic decât de orice precepte științifice. Rezultatul este unul dintre cele mai frumoase obiecte create de om vreodată, epitomizate în automobile precum Mercedes-Benz W196 sau Buick Streamliner 1948. Au urmat alte industrii, în special cea a aviației, ramura producând aeronave precum De Havilland Venom – cu o arhitectură elegantă – care a patrulat spațiul aerian elvețian timp de treizeci de ani. Prezentarea Horological Machine N°9 “Flow”, este inspirată de profilurile dinamice ale designului auto și aeronautic de la mijlocul secolului al XX-lea. Amintind de un motor reactor, cu o carcasă extrem de complexă în ce privește alternanța finisajelor polișate sau satinate, piesa include un mecanism de tip spirală le fel de complex – dezvoltat integral de casa orologeră. Roțile cu două balanțe independente bat la 2,5 Hz (18000 bph) pe fiecare flanc al Horological Machine N°9, acestea fiind vizibile sub cupole alungite din cristal de safir. Un al treilea panou din cristal de safir este situat pe corpul central, acesta dezvăluind mecanismul HM9: un diferențial planetar median care susține ambele roti ale balansierului pentru a oferi o citire stabile a timpului. Așezat perpendicular pe restul mecanismului HM9 este un cadran care indică orele și minutele, antrenate de angrenaje conice care asigură o implicare precisă chiar și atunci când mișcarea se face printr-o translație plană la 90°.

Horological Machine N°9 “Flow”

Coroana este situată în partea din spate a corpului central, asigurând o linie fluidă și coerență estetică cu linia de design a ceasului. Două duze de aer sunt montate alături de podurile care include roțile de echilibrare oscilante, evocând orificiile de aerisire care permit fluxul continuu de aer către motoarele de înaltă performanță. HM9 “Flow” parcurge calea inaugurate mai întâi de HM4 Thunderbolt și, ulterior, de HM6 Space Pirate, utilizând o combinație complexă din punct de vedere geometric al elementelor de carcasă atât în cristalele de safir, cât și în metal (titan de grad 5 și aur roșu de 18K). cu toate acestea, HM9 depășește predecesorii săi, redefinind ceea ce se credea posibil în proiectarea carcaselor – de exemplu, este ilustrat printr-o garniture tridimensională patentată care asigură rezistența la apă. În mod firesc, HM9 “Flow” a fost realizat în două versiuni, inspirându-se din cele două surse principale: o versiune “Road” cu un cadran în stil vitezometru; o versiune “Air” cu cadran în stil aviator. Horological Machine N°9 “Flow” a fost lansat în 2018 – cu două ediții limitate din titan – fiecare beneficiind de treizeci și trei de piese: versiunea “Air” cu un mecanism în nuanțe închise de culoare; varianta “Road” cu un mecanism tratat cu aur roz. În 2019, MB&F prezintă două noi ediții limitate în aur roșu 5N+ cu optesprezece piese fiecare: versiunea “Air” cu un mecanism în nuanțe închise de culoare și roți de balans placate cu rodiu; versiunea “Road” cu mecanism placate cu rodiu și roti de balans din aur roșu. Mai multe detalii sunt disponibile AICI.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons