Top
STYLE

HEDI SLIMANE SE ALĂTURĂ ECHIPEI CÉLINE

Designerul Hedi Slimane urmează să se alăture, începând cu data de 1 februarie (a.c.), companiei Céline, acesta urmând să preia funcția de Artistic, Creative & Image Director, cu rolul de a extinde marca deținută de grupul LVMH, urmând să ofere atât ținute vestimentare masculine, cât și piese de couture și parfumerie.

Prima lui colecție urmează să debuteze în luna septembrie, în timpul Paris Fashion Week, domnul Slimane preluând funcția de la Phoebe Philo, cea care a anunțat că va părăsi casa franceză după prezentarea colecțiilor de toamnă din luna martie 2018. Conform celor declarate de domnul Bernard Arnault (Președinte și Director Executiv al grupului LVMH), “Sunt deosebit de fericit de faptul că Hedi a decis să revină în cadrul LVMH și pentru că a preluat conducerea companiei Céline”. “Hedi este unul dintre cei mai talentați designeri ai timpurilor noastre, eu fiind un mare admirator al operei sale atunci când am colaborat în cadrul casei Dior Homme, misunea lui fiind extrem de apreciată la începutul anilor 2000. Sosirea la Céline reîmprospătează ambițiile pe care le are grupul LVMH cu această marcă”, încheie domnul Arnault. De altfel, domnul Slimane are un trecut extraordinar în cadrul Dior Homme, un brand pe care la creat și construit între anii 2000 și 2007, el popularizând silueta “skinny” în rândul vestimentației masculine. Plecarea lui s-a datorat în primul rând dorinței de ași crea propria marcă, atât pentru bărbați, cât și pentru femei. Înainte de a se angaja la Dior Homme, francezul a lucrat pentru Yves Saint Laurent, la care s-a întors în anul 2012, fiind însărcinat cu direcția artistică și creativă pentru vestimentația masculină și feminină. La Saint Laurent, sub conducerea creativă a lui Slimane, părerile aveau să fie împărțite, însă colecțiile pentru tineri – inspirate din cultura Los Angeles-ului – aveau să atragă atenția industriei internaționale de modă, ceea ce a condus la rezultate financiare deosebit de bune: în primii trei ani, marca franceză și-a dublat veniturile anuale de vânzări la 707 milioane euro în 2014, în creștere de la circa 353 milioane euro în anul 2011.  Cu toate acestea, designerul a părăsit brusc casa pariziană în aprilie 2011, pe fondul rapoartelor în scădere anunțate de domnul Francois Henri Pinault (Președintele Kering – compania care deține marca Yves Saint Laurent).

Odată cu debutul la Céline, domnul Slimane va colabora cu Sidney Toledano – influentul director care a condus casa Dior, una dintre cele mai râvnite mărci din lume – totodată, acesta fiind și cel care a supravegheat direcțiile creative ale lui John Galliano, Raf Simons sau Maria Grazia Chiuri. De-a lungul celor zece ani de mandat la cârma Céline, Philo a transformat marca într-o autoritate în materie de design minimalist. De asemenea, aceasta a fost și în spatele unor genți precum Phantom, Trapeze sau Trio, în ultimul deceniu, designerul londonez reușind să crească vânzările de la circa 200 milioane euro, la peste 700 milioane de euro (potrivit analiștilor din piața de modă – LVMH nedorind să dezvăluie cifrele exacte ale mărcii). Cu toate acestea, marca a avut o problemă în zona digitală: a lansat doar un cont de Instagram în 2017, luna noiembrie a aceluiași an aducând și o primă prezentare pe WeChat. În decembrie, Céline – singurul business de modă din proprietatea LVMH fără propria platformă de comerț electronic – a început să ofere clienților vânzări online în Franța și, pe parcursul anului 2018, compania intenționează să ofere acest serviciu și în restul Europei, precum și în Statele Unite. Întrun moment în care comerțul electronic reprezintă una dintre cele mai importante oportunități de creștete din piața de lux – McKinsey & Company estimând în următorii zece ani o triplare a vânzărilor bunurilor de lux – Franța urmează să ajungă pe locul trei după China și Statele Unite. În încheiere, nu putem să nu menționăm o declarație a domnului Slimane, prin care el declară că – “Sunt deosebit de încântat să mă alătur domnului Bernand Arnault în această misiune fascinantă a mărcii Céline”. De asemenea, Sidney Toledano declara că, “Hedi Slimane este un designer excepțional, un artist complet și pasionat de ceea ce realizează. Sunt sigur că va aduce energie și disciplină creativă în cadrul Céline, scopul fiind de a reuși creșterea succesului acestei mărci în rândul consumatorilor”. Materialul constituie preluare de aici (www.businessoffashion.com).

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons