Top
STYLE

GUCCI, ÎNTRE AUTTENTICITATE ȘI ILUZIE

Ideea de lux a ajuns să includă atât elementele elegante cât și elemente mai puṭin inspirate, genul de concepte care existӑ doar pentru a vinde și concepte cu potențial însemnat, produse de marcă dar și copii nefericite ale acestora. Fanaticii vestimentari poartă îmbrăcăminte de marcă din cap până în picioare, (2300 de dolari pentru jachetă, 1.500 dolari pentru pantaloni) la noul magazin Gucci de pe Wooster Street, un cadru al furnizorilor cu răbdarea sfinților ce explică diferențele dintre încăltămintea brodată și sunt dispuși să îți arate și explice detalii pentru fiecare piesă vestimentară, de la încălțămintea până la ochelarii de soare yowza-wowza.

Jennifer S. Altman for The New York TimesAici, atât la cel mai rău, cât și la cel mai atrăgător nou magazin specific în SoHo – războiul pentru clienți, prin prisma vânzărilor și a creației vestimntare este la potențialul maxim. În ulimii ani, ideea de lux a crescut suficient pentru a include atât produsele elegante cât și pe cele nesemnificative vizual, genul de concepte merge și așa dar și concepte cu potențial, produse de marcă dar și copii nefericite ale acestora. Nu este o opinie exclusivă, ci un punct de referință, o idee care demonstrează felxibilitatea la cote maxime. Îi putem da credit aici lui Alessandro Michele, care a preluat partea de design la Gucci în 2015, și a remodelat totul rapid într-o notă mult mai proaspătă și mai amuzantă, ințelegând totodată subtilitățile din poducție și vânzări. Uitați-vă la magazinul din SoHo al lui Gucci: puțin mai încolo este noul magazin Philipp Plein, o reinterpretare a Madison Avenue din Times Square; și puțin mai la sud, l-am văzut și contrastul, Goyard-ul și Gucci ținând piept concurenței. Toate acestea sunt de lux acum. Michele știe că asta îl face să fie cel mai provocator și mai flexibil designer al caselor mari de modă. Spre deosebire de Demna Gvasalia, care face lux din satiră (și invers), domnul Michele este o glumă. Are toate uneltele pentru a crea opțiuni înșelătoare. Drept rezultat, Gucci a devenit un test de greutate pentru propriul său orgoliu. Îl recreează pe Ed Hardy prin viziunea lui Tom Ford. Folosește strategiile anilor 1990 din stilul hip-hop și îmbrăcămintea pentru copii. Dacă îl porți, mai ești autenic? Ironic? Post-ironic? S-ar putea să nu mai primească un alt nivel de evoluție mai ridicat decât acesta. Dacă există un moment extrem de prielnic pentru această eră, ar putea fi relatată de fotografiile recente ale lui Slim Jxmmi cu Rae Sremmurd purtând salopeta de marcă Gucci în valoare de 2.800 de dolari care arată, foarte simplist, ca o pijama pentru copii. Nu am văzut acea piesă la magazinul SoHo, dar ca să fim sinceri, locația este cavernoasă, nu aglomerată și te îmbie să vrei să petreci cât mai mult timp acolo la cumpărături. Te provoacă să vrei să atingi fiecare centimetru de stofă, să simți fiecare textură și să probezi tot ce îți place, să te întrebi dacă broderia de pe poșetă, pantofi sau îmbrăcăminte este piele reală de animal sau o foarte bună interpretare a acestuia. Poți lua în considerare și vizita în alte segmente textile, admirând sau cumpărând perne cu broderii florale ce descriu muguri Bosco și Orso sau terrieri Boston Michele (1650 de dolari). Oferta este extrem de vastă. În spate, decorul creat în stil cinematografic redă pe ecrane uriașe conținut pentru promovarea mărcilor consacrate. Vi se pare prea fancy o șampanie? Când am intrat în cabina de probă, două flute de șampanie erau pe masă, pe jumătate goale. Atunci am înțeles.

Probând aceste haine, imaginându-mă purtându-le îmi vedeam viața altfel și tot ansamblul mi-a creat o nouă viziune. Culorile și printurile sunt sunt luminoase și pline de pozitivitate, de parcă își anunță întreaga prezență într-un mod grandios. Am încercat o pereche de pantaloni într-o fibră albastră deosebită (980 dolari), care era singura pereche în dimensiunea necesară, dar care își așteptau viitorul proprietar, un bine-cunoscut director executiv de generație hip-hop. Am admirat o pereche de șosete atletice ce dezvăluie o broderie a unui lup frumos (120 $). Iar acum, îmi intra în vizor încălțămintea Gucci care este efectiv peste tot și tocmai am enumerat o mare parte din articolele de îmbrăcăminte din magazin. Dincolo de asta, este un carnaval. Te pierzi privind o jachetă albastră din poliester cu mesajul “MAGNETISMO” (1.900 de dolari), o pereche de pantaloni asortată (690 dolari), o pereche de cizme din piele și cu un dragon sălbatic redat pe o laterală (2100 de dolari), un rucsac din fibră de sticlă din piele roz (1.980 dolari), o haină sport cu un print brodat-dragon(4.200 de dolari) și aici fac referire doar la câteva articole masculine. Partea feminină a ofertei este și mai captivantă. O rochie de mătase într-un mix de orange și roz cu un croi frumos, bine mascat de o broderie deosebită (9.500 dolari), o rochie de tip tunică, cu umeri florali (8.700 de dolari), o rochie roșie macrame lejeră cu note discrete de lavandă dedesubt (2.700 de dolari). În partea din spate a magazinului, erau două rafturi frumos ornamentate, cu piese vestimentare feminine. În acest haos intermitent, frumos, există oferte interminabile. Am fost la magazin de trei ori – nu a fost niciodată gol sau lent. Era plin de femei tinere care arătau ca Bebe Rexha sau Park Bom, tineri care arată ca Jho Low sau Lil Skies. De asemenea, tătici europeni bogați, dar cu un aer foarte relaxat. L-am întrebat pe unul dintre funcționari ce vând cel mai bine și mi-a arătat colecția Dapper Dan, care, deocamdată, se găsește exclusiv în această locație. Întreaga piveliște are o anumită strălucire, prezentând o lecție de ostentație delicioasă și o subliniere a faptului că ceea ce face domnul Michele cu mărcile se întâmpla deja în urmă cu 30 de ani într-un magazin din Harlem. Într-o fotografie din acea vreme, Dapper Dan stă în afara magazinului său; iar în interiorul ferestrei se vede un anunț pictat cu mesajul „ în curând Dapper Dan’s Ladies and Gentleman Boutique“. La magazinul Gucci, printre jachetele din piele de lux în stilul anilor 1980 și tricourile de la intrare, care anunțau colaborarea, a fost un tricou cu aceste cuvinte pictate, exact așa cum erau redate în fereastra reală (550 $). Această imagine mi-a rămas întipărită în minte. Confluența istoriei hip-hop și a iconografiei de modă au creat un impact mult prea mare pentru a rezista și am cumpărat-o, chiar dacă Dapper Dan însuși nu ar fi folosit niciodată un bumbac în acest context. Am reflectat apoi la cât de important și fascinant este să poți genera un impact atât de bun încât să fii de nerefuzat. Sursă: Business of Fashion – Text de: Laura Daps.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons