Top
STYLE

GARDEROBA: CULORILE LA MASCULIN

Nu este de loc adevărat să spunem că, atunci când vine vorba de stil, culoarea, în mod inerent, nu este deloc masculină. Dacă trăim și respirăm de vreo 200 de ani, am descoperi că unii dintre cei mai admirați designeri ai vremii umblau într-o vestimentatie viu colorată, cu broderii îndrăzneţ nuanţate în tonuri de curcubeu. În perioada medievală, când anumite nuanţe, cum ar fi de exemplu cele purpurii, erau dificil de procurat, cei care purtau culori strălucitoare erau consideraţi a fi bogaţi și puternici, aşa cum sunt priviţi astăzi cei care poartă un Rolex rar sau o poşetă Hermès.

wardrobe

Înainte de această perioadă se poate specula mult mai mult însă. Dar luând ipotetic un fapt, ne putem gândi dacă cei de la cina cea de taină a lui Da Vinci purtau cu toţii în realitatea acelor vremuri nuanţele regăsite în tablou, şi putem ajunge cu uşurinţă la concluzia că nu. De fapt, lipsa nuanţelor vibrante în garderoba masculină este o invenție decisivă a secolului XX. Este o invenţie pe care o putem atribui omogenizării industriei, creșterii culturii corporative și, inventării unui minimalism elegant și riguros (pentru care le mulţumim lui Helmut Lang, Jil Sander și Prada), care a adus cele 50 de nuanțe de gri în sălile de conferinţe de peste tot din lume cu mult înainte ca acea carte cu același nume să apară si să ne devoreze sufletele.Ceea ce încercăm să subliniem aici este că acea nuanţă a garderobei masculine are o conotaţie istorică importantă, având în acelaşi timp şi un viitor promiţător. Dacă ar fi să vă daţi cu părerea despre acea tendință roz, “millenial“, a sezonului trecut de primăvară-vară, cu siguranţă veţi observa şi lua în calcul unul dintre cele mai interesante aspecte, şi anume faptul că nu doar noi am discutat foarte mult legat de acest subiect şi nu doar noi am adoptat acest stil.

wardrobe

Aţi văzut cu siguranţă că şi-a pus cu usurinţă amprenta asupra garderobei redy-to-wear, cea de zi cu zi. Pe de altă parte, privind atent la colecțiile recente ale celor mai renumiţi designeri ce dau tonul în această industrie a modei masculine, de la Balenciaga şi până la AMIRI, o utilizare îndrăzneață a tonurilor de culoare este probabil un liant foarte interesant, ce aduce totul împreună în această eră a modei masculine, aproape ironică, atât de discutată în online şi offline. Mișcarea este una de mare amploare: chiar și casele de lux, cum ar fi Ermenegildo Zegna și Berluti, oferă în prezent noutăţi vestimentare în aşa zise nuanțe de gri. Se dezvoltă de asemenea una dintre tendințele globale ale colecțiilor de toamnă-iarnă 2018 privind una din culorile primare îndrăznețe. În realitate însă, nu este chiar atât de surprinzător. De fapt, pe măsură ce intrăm într-o nouă eră a vieții active, în care freelancingul, activităţile de tip colaborare, chiar şi de la distanţe foarte mari, trebuie să accepte anumite comportamente deloc benefice, ce seamănă cu o nouă normă, aspirațiile noastre de stil vor continua să se diferențieze departe de conformitatea corporatistă și de individualitatea studiată, ingenioasă care era până nu demult în trend. Și culoarea este cheia acestui lucru: este o modalitate foarte bună de a genera un impact. Acestea fiind spuse, putem observa că suntem încă într-o perioadă de tranziție. Articolul poate fi citit in noua ediție a The Gentleman’s Journal. Editorial de – Laura Daps.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons