Top
AUTOPLUS

FERRARI PREZINTĂ NOUL 488 PISTA

Ferrari a dezvăluit cel mai puternic model V8 al mărcii de până în prezent, în linia de “sânge” a V8-urilor produse de marca italiană regăsind nume precum 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia sau 458 Speciale. Noul autoturism este programat pentru lansare în cadrul Geneva International Motor Show (08 – 18 martie 2018), Ferrari dezvăluind oficial un model ce va eclipsa cu siguranță precedentele ediții – Ferrari 488 Pista (2019).

ferrari 488 pista

Denumit după cuvântul italian “Circuit”, 488 Pista este un demn urmaș al modelului 488 GTB, fiind sinonim cu performanța – un turbocompresor GTB de 3,9 litri V8 oferind 710 cai putere și 8000 Nm (cu 50 de cai putere mai mult decât 488 GTB), ceea ce îl face cel mai puternic Ferrari V8 produs vreodată de scuderia italiană. De altfel, după cum a anunțat Ferrari, autoturismul poate atinge 100 kilometri/oră în doar 2,85 secunde, viteza maximă atinsă fiind de aproximativ 340 kilometri/oră. În comparație, modelul 488 GTB atingea 100 kilometri/oră în 3 secunde, viteza maximă fiind de circa 330 kilometri/oră. O performanță atinsă în primul rând prin greutatea noului model, acesta fiind considerabil mai ușor decât precedentul. Utilizarea fibrei de carbon pentru barele de protecție, aripile spate și capota motorului, este completată de elementele din titan și evacuarea realizată din nichel-crom Inconel, ceea ce face ca greutatea 488 Pista să fie de doar 1280 kilograme (față de cele 1370 kilograme ale modelul anterior). De asemenea, lecțiile învățate de la Ferrari 488 Challenge și 488 GTE îmbunătățesc performanțele modelului Pista, acesta oferind o aerodinamică și stabilitate mult mai bună. O mențiune a reprezentanților Ferrari a fost aceea că unul dintre obiectivele principale ale 488 Pista a fost de a face autoturismul mult mai ușor de controlat, în plus față de sistemul obișnuit de control al tracțiunii F1-Trac, diferențialul electronic și suspensia adaptivă, nou model dispunând de tehnologia FDE (Ferrari Dynamic Enhancer) – aceasta utilizând un software avansat pentru a regla presiunea la etriere. Mai multe detalii vor fi oferite odată cu debutul sau în cadrul salonului auto de la Geneva (www.ferrari.com).

ferrari 488 pista

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons