Top
INDUSTRY

VIITORUL COMERȚULUI ESTE COMUNITAR

Într-o lume aflată în plină globalizare, când era comerțului cu amănuntul pare să fi intrat în declin, magazinele tradiționale trebuie să îmbrățișeze “experiențe comunitare”, explică domnul Doug Stephens în cadrul ediției “Voices” organizate anul acesta de portalul Business of Fashion.

8642, un număr care a apărut pe primul slide al prezentării domnului D. Stephens în cadrul evenimentului dedicat viitorului industriei de retail, el fiind fondatorul companiei “Retail Prophet” și autorul “Reengineering Retail: The Future of Selling în a Post-Digital World”, 8642 fiind numărul de magazine închise în acest an în Statele Unite, în ceea ce Doug Stephens numește “apocalipsa vânzării cu amănuntul”. Sursa acestui declin nu este un secret. “În 2016, comerțul electronic a reprezentat un volum de 1,9 trilioane dolari în tranzacțiile din retail”, menționează domnul Stephens. “Astăzi, într-o singură zi, doar compania Alibaba (China) a realizat vânzări online – în doar 24 de ore – de aproximativ 8,6 miliarde dolari”, adaugă dânsul. Un alt portal, vorbim aici de Amazon, a avut o creștere mai lentă în ce privește segmentul de modă în comerțul electronic. “Cu toate acestea, se pare că această companie va deveni numărul unu în vânzările de îmbrăcăminte din Statele Unite până la finalul anului 2017”, completează domnul Stephens. “Acesta este începutul sfârșitului pentru comerțul electronic”, spune Doug Stephens. Comerțul electronic este remodelat de tot ceea ce înseamnă modelele de abonament, comerțul conversațional sau printarea 3D, remarcă dânsul. Dar ce se întâmplă cu magazinele tradiționale? “Pe măsură ce lumea devinde din ce în ce mai virtuală, oamenii cer mai multe experiențe fizice. Ca urmare, această formă de comerț nu va muri”, menționează domnul Stephens. Dar pentru a supraviețui, el trebuie să se schimbe. “Mass-media devine magazin”, spune el, indicând creșterea experiențelor în ce privește produsele online. “Ca urmare, magazinele trebuie să devină media… magazinele fiind cea mai puternică, măsurabilă și mai ușor de gestionat formă de media pe care o au la dispoziție”. “Magazinele nu mai pot fi doar un loc pentru distribuirea produselor”, explică dânsul.

“Trebuie să fie un loc unde sunt distribuite experiențe – mai puține magazine, mai multe povestiri”, continuă domnia sa, citând exemplele de succes ale unor mărci precum Sonos, Bandier, Apple, Nordstrom sau Sneakerboy. Aceasta înseamnă un accent pus mai puțin pe cumpărături și mai mult către zona de divertisment, ospitalitate și comunitate. “Experiențele cu prietenii sunt cele care merg foarte bine pe Instagram, mai mult decât promovarea produselor”, remarcă Doug Stephens. “De ce nu se pot cumula experiențele și cumpărăturile în cadrul comunității?”, a continuat domania sa, sugerând o nouă formulă pentru comerțul cu amănuntul: comunitatea și un mediu fizic excelent, plus produse de cea mai bună calitate. Discursul domnului Doug Stephens s-a încheiat într-o notă amuzantă, exemplificarea fiind o stație de autobuz din Londra – “Aceasta este un punct de reper al vânzării cu amănuntul din ultimii o sută de ani – funcțional”, explică dânsul, înainte de a arăta o stație nouă de autobuz din Montréal, un loc cu spații de joacă de tip leagăn. “Infinit mai experiențial, comunitar și distractiv” – ceea ce arată cum trebuie să se schimbe segmentul de retail dacă vrea să supraviețuiască în noua eră a comerțului cu amănuntul. Materialul constituie preluare de pe platforma (www.businessoffashion.com).

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons