Top
INDUSTRY

DOLCE & GABBANA, PROBLEME ÎN CHINA

Dolce & Gabbana China

Dolce & Gabbana a fost forțată să anuleze primul show de modă din Shanghai după ce campania de marketing online, considerată rasistă de către social media chineză, a atras atenția guvernului chinez. Astfel, Departamentul pentru Cultură și Turism al Chinei a ordonat mărcii Dolce & Gabbana să anuleze eveniemntul ce trebuia să aibă loc în după-amiaza zilei de 21 noiembrie, cu doar câteva ore înainte de începerea acestuia, pe fondul anulării invitațiilor de către celebritățile locale.

Dolce & Gabbana China

Acțiunea a fost inițiată ca urmare a raportării de către site-ul Jing Daily și reacția virulentă din partea social media locale. Brandul a decis să respecte solicitarea autorităților chineze și a emis o declarație oficială a anulării contului său de Weibo, dar nu a specificat și motivul acestei anulări. Sâmbătă, 18 noiembrie, Dolce & Gabbana a lansat o postare pe contul Weibo, aceasta fiind ștearsă în acest moment de către platforma socială chineză, scopul postării fiind acela de a promova viitoarea prezentare de modă din Shanghai (21 noiembrie). În clipul postat – și videoclipurile asociate – un tânăr model asiatic (îmbrăcat într-o rochie roșie Dolce & Gabbana) pare să aibă probleme în a servi meniurile italiene, precum pizza, paste sau canoli – cu bețișoare – descrierea fiind asociată cu un narator de sex masculin. În cadrul clipului, modelul servește canoli este acompania de o voce în fundal, aceasta adresându-i modelului următoarea întrebare: “Este prea mare pentru tine?” În urma criticilor online a acestei campanii, pe contul mărcii a avut loc un dialog (considerat anti-chinezesc) între designerul Stefano Gabbana și un utilizator cu user-ul @Michaelatranova, domnul Gabbana utilizând un emoji – ce desemna fecalele – pentru a descrie China, cu următoarea mențiune: “Trăim bine și fără tine”. Cu toate acestea, compania și designerul au susținut că, contul mărcii a fost spart de un hacker – majoritatea celor care au urmărit discuția exprimându-și dezacordul (în limba engleză și chineză) despre apelativele utilizate în cadrul acestui schimb de replici.

Dolce & Gabbana China

Peste patru milioane de mențiuni ale hastag-ului “dgdesigner” au fost înregistrate de platforma socială Weibo. De asemenea, vestea că modelul Dilraba Dilmurat se retrage din cadrul acestui show a fost comentată de peste două milioane de utilizatori – Dilmurat fiind brand ambassador-ul Dolce & Gabbana în China. Conform site-ului chinez, printre cei care au comentat conversația s-au numărat și actorii Huang Xiaoming (“Nu există nici-o îndoială că țara mea este numărul 1”) sau Zhang Ziyi (“Dolce & Gabbana a produs multă dezamăgire prin această conversație”), echipa acesteia declarând că nu vor mai cumpăra sau utiliza produsele mărcii italiene. Totodată, mulți dintre internauți au împuternicit Weibo să eticheteze instituțiile guvernamentale relevante pentru a interzice show-urile mărcii pe teritoriul Chinei sau i-au încurajați pe alții să depună plângeri. De asemenea, un cont Weibo sprijinit de guvern și care aparține “Ligii Tineretului Comunist din China”, a răspuns imediat prin intermediul rețelei sociale, menționând că “Salutăm fiecare investitor în China, atât timp cât aceștia respectă cetățenii și statul nostru, dar există o linie peste care nu trebuie să se treacă”, Dolce & Gabbana fiind etichetată să ofere scuze pentru ce s-a întâmplat. Din momentul publicării, Dolce & Gabbana nu a emis nici-un fel de scuze sau răspunsuri că urmare a acelei conversații, foști acționari ai companiei menționând că “HQ nu ascultă niciodată”. Rămâne de văzut ce urmează să se întâmple în continuare, noi încercând să va informăm cu privire la această situație. Sursă – www.jingdaily.com.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons