Top
STYLE

DINCOLO DE CONCEPTUL UNEI ZILE DE MODĂ

Evenimentul desfășurat bi-anual la Florența (Italia) constituie cea mai importantă platformă pentru ținutele vestimentare și accesoriile pentru bărbați, fiind totodată și o importantă rampă de lansare pentru cele mai noi tendințe în moda masculină.

Ne-am propus să vă introducem în atmosfera ediției cu numărul 93 a evenimentului dedicat stilului masculine contemporan, prin materialul următor încercând să vă punctăm cele mai reprezentative momente ale acestei ediții. Așadar, creat în anul 1972 Pitti Uomo este organizat în capitala regiunii Toscana (Florența) de două ori pe an (în lunile ianuarie și iunie). Pavilionul principal, inima acestui eveniment, găzduiește tendințele vestimentare contemporane în diferitele ei forme și sinergii cu designul actual. De la mărcile aflate la etajul inferior, cele care reinterpretează ținutele sartoriale prin tendințele contemporane, până la Pop Up Stores cu ale sale oferte de accesorii și produse unice, ținutele vestimentare masculine sunt reunite într-o paletă largă de utilizări. Pitti Immagine Uomo, cel mai important eveniment pentru stilul de viață și industria vestimentară masculină, va avea loc în perioada 9 – 12 ianuarie 2018. Precum ne-a obișnuit, fiecare an este dedicat unui anumit curent în moda masculine – 2018 fiind anul “Athleisure Phenomenon” – accentul fiind pus pe stilul contemporan și experimental al vestimentației masculine. O nouă generație de artizani din întreagă lume, modele de ultimă oră și branduri de lux vor fi prezente cu cele mai noi creații. Ca întotdeauna, punctul de plecare îl constituie etichetele modei de calitate, reprezentând noul stil clasic, alături regăsind și mărcile care promovează articolele de îmbrăcăminte moderne. Evident, majoritatea mărcilor se încadrează în termenul (deja consacrat) al etichetei “Made in Italy”, stilul italian fiind susținut de “Ministerul Dezvoltării Economice”. De altfel, cu ajutorul “Agenției Italiene pentru Comerț”, evenimentul din 2018 devine unul mult mai interactiv, fiind totodată și martorul unor premiere sau aniversări. Așadar, vom încerca să enumerăm punctele esențiale ale acestei ediții:

Pitti Live Movie – “Cinematograful” sosește la Pitti Uomo în luna ianuarie. În cadrul acestei ediții, evenimentul va fi transformat întrun “Festival de Film”, stilurile prezente în diferitele locații urmând a fi reinterpretate în diverse genuri: thriller, aventură, acțiune și filme cu temă sportivă, alături de poveștile cu spioni. Astfel, pavilioanele vor deveni o copie fidelă a sălilor de cinema, locul unde divertismentul poate fi savurat de cei care le trec pragul. Tema digitală urmează să fie prezentă în curtea principal a Fortezza da Basso – un loc ce evocă un cinematograf de cartier – aici urmând a fi anunțate diversele evenimente programate, realizate sub atenta îndrumare a domnului Sergio Colantuoni (Director de Creație în cadrul Pitti Uomo) – (www.pittimmagine.com).

Brooks Brothers – Cea mai veche marcă de îmbrăcăminte din Statele Unite, sărbătorește în 2018 două sute de ani de existență. O serie de evenimente sunt programate pe tot parcursul acestui an, acestea având ca punct de plecare ediția cu numărul 93 a Pitti Immagine Uomo din Florența (Italia). Astfel, pe 10 ianuarie 2018, Brooks Brothers urmează să prezinte primul său show de modă la Salone dei Cinquecento, în cadrul celebrului Palazzo Vecchio, locația fiind și locul unde vor fi rememorate principalele repere din existent companiei americane. Expoziția specială urmează să fie deschisă publicului între 11 și 14 ianuarie, conform celor declarate de domnul Claudio del Vecchio (Președinte și CEO al Brooks Brothers), „Aniversarea companiei marcând o etapă importantă și istorică, nu numai pentru Brooks Brothers, ci și pentru industria modei. Este momentul când vom sărbători două sute de ani, atât în ce privește tradiția, cât și în domeniul inovației“. „Pitti Uomo este platforma globală pentru industria masculină, iar Brooks Brothers a acceptat cu mândria invitația de a sărbători aici cei două sute de ani de existență“, adaugă domnul del Vecchio. O altă mențiune vine din partea domnului Raffaello Napoleone (CEO al Pitti Immagine), „Suntem foarte mulțumiți de faptul că Brooks Brothers a ales Florența și Pitti Uomo pentru a începe cele douăsprezece luni de sărbătoare ale acestei aniversări importante“. „Brooks Brothers va fi punctul central al acestei ediții: o ocazie de a marca cei două sute de ani de istorie a unei mărci iconice, o serie de evenimente urmând a avea loc în acest oraș simbolic pentru moda masculină. Pitti Uomo demonstrează încă odată că este locul ideal pentru evenimentele importante organizate de principalele mărci din industria modei, în special datorită atmosferei extraordinare pe care o emană acest minunat oraș“, încheie domnul Napoleone. Încă de la inaugurare, petrecută în 1818 la New York, Brooks Brothers a crescut de la un mic magazin de familie, la unul dintre brand-urile globale din industria modei, prin inovațiile introduse definind stilul american în vestimentația masculină. De altfel, compania americană a fost prima care a oferit costume de-a gata, fiind responsabilă pentru inventarea butonilor la cămașă și, mai ales, pentru popularizarea țesăturilor de calitate, precum Madras sau Seersucker. O altă mențiune din istoria extraordinară a acestei companii este dată de faptul că a “îmbrăcat” patruzeci din cei patruzeci și cinci de președinți americani, precum și o serie de creativi, lideri din industrie și elita de la Hollywood. Astăzi, Brooks Brothers este recunoscută pentru eleganța, calitatea, măiestria și inovația aduse în lumea modei internaționale, ținutele vestimentare fiind considerate atemporale – (www.brooksbrothers.com).

Premiul Woolmark International – Creat pentru a susține tinerele talente, unul dintre cele mai prestigioase premii din lume – International Woolmark Prize – se întoarce la Florența. Câștigătorii tuturor categoriilor (bărbați și femei) urmează să fie anutati în cadrul Pitti Uomo, doisprezece finaliști din întreaga lume urmând să-și prezinte colecțiile inovatoare, în centrul acestora regăsindu-se lâna merinos australiană. Evenimentul, desfășurat la Stazione Leopolda, este realizat în colaborare cu “Fondazione Pitti Imagine Discovery.” Guest Nation: Finlanda Cele mai promițătoare nume de pe scena modei finlandeze vor fi vedetele proiectului special “Guest Nation”, evenimentul fiind sponsorizat de “Fondazione Pitti Immagine Discovery”. Opt mari companii și designeri finlandezi au fost selectați pentru a-și prezența colecțiile în spațiul dedicat acestui eveniment – Spazio Carra – în Pavilionul Central (nivelul inferior). Printre cei prezenți, regăsim nume precum Formal Friday, Ikla Wright x Turo, Mannisto, Maria Korkeila x R-Collection, Nomen Nescio, Rolf Ekroth, Saint Vacant sau Vyner Articles – (www.woolmarkprize.com).

CC Collection Corneliani – De asemenea, după o absență de șapte ani, Corneliani – o marcă care simbolizează eleganța croitoriei italiene – se întoarce la Fortezza da Basso (Firenze). Două zone speciale vor fi dedicate colecției Corneliani Toamnă/Iarnă 2018 și CC Collection Corneliani, acestea fiind expuse în Sala delle Grotte și sala Ottagonale. Un display de mari dimensiuni urmează să fie montat în zona Corneliani, scopul fiind de a prezenta publicului universul companiei și stilul aflat într-o continuă evoluție. Întoarcerea Corneliani la Pitti Uomo marchează o nouă etapă în evoluția acestui brand, compania alegând să sublinieze legătura sa cu knowhowul și excelența italiană prin participarea la acest prestigios eveniment de modă pentru bărbați – (www.corneliani.com).

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons