Top
STYLE

#DGMEN: DESPRE IERI, ASTĂZI ȘI MÂINE

Trăim în epoca millenials, Dolce & Gabbana explorând din plin – de-a lungul ultimelor sezoane –  acest important segment de public. Sesiunile demografice au fost speculate cu ajutorul platformelor sociale, campaniile fiind desfășurate cu ajutorul influencerilor. Cu toate acestea, conform unei declarații oferite de Domenico Dolce înainte de prezentarea colecției primăvară/vară 2019: “Acum este momentul să întoarcem o nouă pagină”. “Am explorat ținutele sport, o nouă atitudine și am învățat destul de mult…”. Rezultatul acestor acțiuni? “Am aflat un lucru surprinzător”, menționează Stefano Gabbana, și anume: “Noua generație dorește de la noi clasicul”.

Am întâlnit această dorință în toate ținutele noastre. Costumele perfect adaptate, smochingurile – piese vestimentare realizate de noi în urmă cu treizeci de ani – sunt ceea ce incită clientela tânără de astăzi. Ei vor să facă din aceste ținute (ale noastre), obiectul dorinței lor. “Într-adevăr, noi nu lucrăm în fashion. Munca noastră înseamnă folosirea colecțiile pentru a spune povestea noastră, de a le vorbi tinerelor generații despre stil”. Astfel, în acest sezon, am început un program de educație cu privire la o sută patruzeci și patru de ținute: un curs de scurtă durată, un entry-level educațional despre ce înseamnă domeniile de activitate ale mărcii Dolce & Gabbana. Programul a fost însoțit de o colecție denumită “DNA Evolution”, invitația postată online fiind însoțită de un videoclip ce descria elementele care fac parte din structura mărcii. Formată din zece categorii și alte patruzeci constrastante, acestea includ “catifea vs. brocard”, “sacru vs. profane”, “erotic vs. catolic” și “paste vs. roșii”. De asemenea, pe scenă au fost prezenți și o parte din “diaspora” millenials Dolce & Gabbana: Cameron Dallas, Elias Becker (fiul lui Boris Becker), Wizkid, Nash Grier, Nam Joo Hyuk sau Maharaja Padmanabh Singh. Totodată, pentru lărgi spectrul acestei colecții, pe scenă au mai fost prezenți și personalități dintr-o epocă diferită: Paul Coster, Adam Senn sau Evandro Soldati. Acestora le-au fost adăugate și nume… precum Naomi Campbell, Marpessa Hennink sau Monica Belucci! În jurul acestor personaje a fost dezvoltat un întreg concept de familie, prieteni sau cupluri. Se poate spune chiar că, după treizeci și patru de ani de activitate, acest show a fost un moment de cotitură pentru casa italiană. Între jacheta și coroana din aur (prezente în deschiderea show-ului) și ținuta purtată de Naomi Campbell (la închiderea defilării), se observă o sondare multi-generațională, fiind regăsite aici ținute create în peste trei decenii de activitate ale mărcii Dolce & Gabbana.

Adam Senn a deschis show-ul cu un costum clasic (în nuanță de negru), alături de Adriana Cernavona, în timp ce Marpessa Hennink a purtat o ținută de lucru siciliană, aceasta amintind de vechile campanii ale mărcii din anii ’80, iar Nam Joo Hyuk a prezentat o opulentă ținută compusă din trei piese. De asemenea, ținutele streetwear nu au fost rezervate doar personajelor tinere: Paul Coster – despre care Stefano Gabbana spunea că a “filmat timp de douăzeci și cinci de ani alături de el” – a fost prezent într-o ținută sport de inspirație modernă. Îl regăsim aici și pe Gioacchino Starace – senzația baletului de la Teatro alla Scala – într-un hibrid vestimentar compus din piese ce amintesc de balet și șorturi de baschet, treninguri cu impreunri de cannoli, ținute de plajă cu motive ce amintesc de pești și detalii ce ne aduc aminte de colecțiile prezentate în urmă cu douăzeci de ani. Un spectacol născut să ofere publicului momente de reflecție – la ieri, astăzi și mâine. Precum în filmul “Il Gattopardo”, menționează Stefano Gabbana, atunci când Tancredi spune: “Pentru ca totul să rămână la fel, totul trebuie să se schimbe”. O întrebare firească ar fi… De ce? Un răspuns îl oferă Domenico Dolce: “Suntem foarte norocoși. Nu sunt mulți designeri care să dețină propria lor companie. Cele mai multe mărci au devenit doar un business, adevăratul șef nemaifiind designerul, ci piața pe care acționează. Când intri în joc, lucrurile devin extrem de complicate. Nimic nu se mai face din motive corecte. Însă, noi avem încă șansa de a ne exprima prin experiența căpătată în timp, fiind totuși curioși în ce privește viitorul. Noi facem modă pentru că ne place”. În fine, mai trebuie menționat că, colecțiile pot fi achiziționate din magazinul Dolce & Gabbana situat în galeria comercială J.W. Marriott Bucharest din Calea 13 Septembrie nr. 90. Mai multe detalii aici (#DGDNA) – Foto: Dolce & Gabbana.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons