Top
WHEELS

DESIGN CLASIC, PERSPECTIVĂ MODERNĂ

Pe fundalul unui amestec între muzica tradițională și modernă, BMW Motorrad a prezentat la Concorso d’Eleganza Villa d’Este o alternativă interesantă pentru aceste vremuri, marcate din ce în ce mai mult de schimbări tehnologice rapide. Iar aceste schimbări se văd foarte bine în BMW Motorrad Concept R18, un model ce aduce esența marilor clasice BMW în epoca modernă. Cu alte cuvinte, modelul se prezintă cu un design istoric și cu o atitudine modernă, personalizată.

R18 Conceptș Foto – BMW

Dacă ar fi să-l cităm pe dl. Markus Schramm (Head of BMW Motorrad), acesta descrie design-ul după cum urmează: „Cu această motocicletă, BMW Motorrad prezintă propria viziune asupra unei oferte emoționale și autentice pentru segmentul de motociclete de mari dimensiuni”. De altfel, Concept R18 se prezintă cu o alură ce amintește de anii 1960, astăzi ea putând să pară o motocicletă puristă personalizată în combinație cu modelele iconice pe care BMW Motorrad le-a dezvoltat de-a lungul timpului. „Cu o estetică clară, Concept R18 întruchipează cu adevărat esența motocycling-ului. La bază regăsim sentimentele și nu utilizarea tehnologiei, oferind în schimb un spațiu larg pentru imaginație. De altfel, conceptul oferă un sentiment puternic de călătorie – vrei doar să te duci către el și să pleci la drum. Dar, atunci când revii din călătorie și dorești să o pui în garaj, există impulsul de a vă reîntoarce să o priviți, ca un ultim impuls”, explică dl. Edgar Heinrich (Head of BMW Motorrad Design). O motocicletă cu un design purist și proporții ce ne aduce aminte de anii 1960, Concept R18 fiind esența motorcycling-ului, un model cu o formă originală, naturală. Cu un stil personalizat, motocicleta sărbătorește arta de a scăpa de ceea ce nu aveți nevoie, singura dumneavoastră problemă fiind aceea de a vă concentra pe ce aveți. „Cea mai mare provocare în design este de a face totul vizibil. Fiecare parte are un scop funcțional, puțini fiind cei care îndrăznesc să adopte o abordare absolut sinceră”, menționează și dl. Bart Janssen Groesbeek (Designer of the Concept Bike). De altfel, Concept R18 este recunoscut imediat ca un model original BMW: un motor boxer, o furcă tip cadru, arbore universal expus și rezervor de combustibil sub forma unei lacrimi, vopseaua neagră și liniile de contrast aplicate manual interpretând iconicele modele BMW Motorrad, alături de liniaritatea stilului modern. Proporțiile sunt echilibrate, reminiscențe de la un clasic BMW R5, ceea ce face să transmită – chiar și de la distanță – o frumusețe atemporală care apare ori de câte ori când un astfel de model este redus în mod consecvent la cele mai importante nevoi. Cadrul și rezervorul creează o linie comună, de la direcție și până la butucul roții din spate, ele oferind o eleganță curgătoare atunci când motocicleta este privită din lateral.

R18 Conceptș Foto – BMW

Roțile se prezintă cu dimensiuni mari (21 inch în față, 18 inch – spate), ceea ce asigura o poziție sigură și echilibrează perfect unitatea de putere dominantă. În ce privește anvelopele, acestea sunt o referință suplimentară pentru istorie: motocicleta este echipată din nou cu pneuri Metzeler. O altă caracteristică a modelului este dată de tradiția boxer-ului BMW, ce aduce o nouă splendoare conceptului. Inima Concept R18 este un motor de 1800 cc, reproiectat, cu doi cilindri. Aspectul său exterior este o amintire a motoarelor duble cu două grupe pe care BMW Motorrad le-a construit până la finalul anilor 1960 – dar cu un deplasament considerabil mai mare și răcire modernă cu aer/ulei. De altfel, motorul a fost proiectat până la ultimul detaliu: blocul motor și transmisia sunt realizate din aluminiu, oferind o alegere ideală pentru punerea în valoare a componentelor din aluminiu lustruite manual, precum și o protecție pentru curea și capacul supapei. De asemenea, pe blocul motor regăsim emblema conceptului – un simbol al calității. În plus, carburatorul dublu Solex – similar modelelor BMW 2002 – revine în construcția modelului, acesta adăugând o notă finală a autenticității vizuale a motocicletei. Un alt punct de atracție vizuală este axul universal, expus, cromat, care conectează roatăa din spate la unitate (nu există o carenă suplimentară pe motocicletă, scopul fiind acela de a menține partea mecanică cât mai vizibilă). În mod similar, electronica motocicletei este redusă la un starter și lumini, subliniind încă odată designul purist al conceptului.

R18 Conceptș Foto – BMW

În ce privește detaliile, acestea se prezintă la un nivel foarte ridicat, personalizat, Concept R18 fiind un clasic. Tema este una tipică pentru modelele BMW: liniile able, aplicate manual pe furcă și rezervorul de combustibil, în combinație cu culoarea de bază neagră, reprezintă tema clasică în paleta de culori a mărcii. Un efect discret de galben-auriu conferă liniilor gemene strălucitoare o atingere exclusivă, în timp ce vopseaua neagră dezvăluie un stil personalizat, cu o “adâncime” neobișnuită atunci când soarele “atinge” diferitele straturi de vopsea a părților metalice. Totodată, designul scaunului din piele este împrumutat de la clasicele anilor 1950. Reinterpretată și, într-o oarecare măsură mult mai confortabilă, ampreta de calitate este perfect integrată în linia puristă și a designului de înaltă clasă. De asemenea, designul farurilor reamintește de anii 1950, forma clasică a componentelor originale – sub forma literei U, prezente pe capacul farului – este acum interpretată cu elemente LED. Fiecare dintre aceste detalii contribuie la caracterul unic al motocicletei și subliniază linia generală a modelului Concept R18, limbajul de design tradițional fiind îmbinat cu funcțiile contemporane, ceea ce face ca acest model să fie unul extrem de coerent. În plus, o jachetă din piele – cu tematică potrivită, ce recreează estetica perioadei clasice – a fost concepută special pentru prezentarea modelului la Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Încheiem prezentarea cu o concluzie oferită de dl. Edgar Heinrich, acesta subliniind că: “Pentru mine, motociclete precum Concept R18 sunt un răspuns la nevoile tot mai mari din rândul comunității de motocicliști – în locul tehnologiei, accentul se pune pe simplificare, autenticitate și transparență. Observați o dorință aproape romantică pentru mecanica reală, scopul nostru fiind acela de a răspunde acestor nevoi și de a le transforma într-o declarație analogică – într-o epocă din ce în ce mai digitală. Avem o istorie bogată în motociclete iconice, toate având același caracteristici de design. Credem că acest lucru poate funcționa bine astăzi, împreună cu tehnologia actuală”. Mai multe detalii despre produsele mărcii sunt disponibile aici (R18 CONCEPT).

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons