Top
INDUSTRY

DE CE UNII EDITORI ÎȘI VÂND DATELE?

Lotame - eMarketer

De ce unii editori își vând datele de audiență? O întrebare ce are ca răspuns un număr important de companii media (în special de peste ocean), acestea constatând că pot crea noi linii de venit prin vânzarea propriilor baze de date. Într-un sondaj efectuat de societatea de consultanță “Lotame” – asupra principalilor 300 de factori de decizie din Statele Unite – în domeniul mass-media digitale și companiilor de marketing, o treime dintre respondenți au raportat vânzarea datelor de audiență despre publicul țintă.

Lotame - eMarketer

“Editorii care aleg să-și vândă datele sunt adesea influențați de un singur lucru: creșterea veniturilor companiei”, a menționat dl. Jason Downie (Chief Strategy Officer în cadrul Lotame). Un număr semnificativ de editori se îndreaptă către proprii furnizori pentru a fi ajutați să-și vândă datele de audiență către agențiile de publicitate. În același timp, editori precum “The Weather Company”, își construiesc propriile lor companii de date. Pentru un editor, un profesionist care deține o afacere de date este acela care poate oferi un flux de venituri cu marjă de profit mare, dar care nu necesită un volum substanțial de muncă, odată ce acesta este creat și funcționează corespunzător, potrivit dlui. Jeremy Hlavacek (Head of Revenue în cadrul IBM Watson Advertising). Însă, unul dintre dezavantajele afacerilor cu editorii de date este că poate deveni dificil să creeze produse diferențiate – dorite de departamentele de marketing – datorită faptului că, datele demografice de bază sunt deja disponibile pe scară largă, adaugă dl. Hlavacek. “Datele de bază sunt destul comune și nu merită atât de mult”, a continuat Jeremy Hlavacek. “Mai multe produse de date unice pot conduce la obținerea unor prețuri mai bune și pot conduce la creșterea afacerii, dar acest proces necesită investiții semnificative”. “Un alt potențial dezavantaj al vânzării datelor este faptul că editorii se tem că acest lucru îi va determina să-și ofere propria audiență concurenților direcți”, menționează Jason Downie. “Dacă își vând datele despre propria audiență ca pe un pas în competiție, este foarte posibil să-și îngreuneze activitatea, ceea ce va duce inevitabil la pierderea avantajului competitiv”, încheie dl. Downie. Așadar, într-o piață din ce în ce mai concurențială, avantajul unei baze de date bine puse la punct poate constitui un atu important în accederea la o cotă de piață cât mai mare – ceea ce poate conduce la creșterea veniturilor unei companii. Rămâne de văzut dacă această creștere este posibilă pe termen lung, discuția fiind abia la început. Sursă articol (www.emarketer.com).

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons