Top
WATCHES

CHINA, SCHIMBĂRI PE PIAȚA CEASURILOR

Ceasuri Pre-Owned

China a devenit una dintre cele mai competitive piețe din lume, iar industria orologeră, ca multe altele, a trebuit să se adapteze la noile tendințe pentru a ține pasul cu cerințele aflate într-o continuă schimbare. Potrivit Bloomberg, „vânzările ex-fabrică ale ceasurile elvețiene au crescut cu 6,3 procente – la o valoare de aproximativ 20,8 miliarde dolari”. Același raport menționează că, „Este al doilea an consecutiv de creștere a exporturilor după scăderile din 2015 (-3,3%) și 2016 (-9,9%)”.

Omega

China a devenit una din piețele importante pentru ceasurile elvețiene pre-owned

Mai mult, estimările realizate de Federation of the Swiss Watch Industry (ianuarie 2019), arată China drept cea de-a treia mare piață de export, statul asiatic înregistrând o creștere de 11,7%. În ciuda acestor cifre impresionante, industria a înregistrat din nou semne de declin până la mijlocul anului 2018, în China fiind menționată o scădere de la 18,8% la 11,7%. Acest declin a fost cauzat (parțial) de o nouă politică guvernamentală – ce a mărit taxele de import de la 30% la 60% pentru ceasurile de lux. Totodată, a fost implementată și o nouă politică asupra „Daigou” (agenți de cumpărare), aceștia realizând achiziții în afara teritoriului național al Chinei pentru clienții lor – elitele chineze realizând cumpărături din ce în ce mai puține (local). Ceasurile pre-owned au devenit o alternativă rezonabilă și o alegere rezonabilă în comparație cu modelele noi. Între timp, conform companiei Bain & Company, „În 2018, consumatorii chinezi au făcut 27% din cumpărăturile lor de lux în China continentală, în creștere de la 23% (2015)”, multe rapoarte indicând o creștere până la 50% în intervalul de timp 2025. Țînând cont de această modificare a pieței, companiile orologere și comercianții cu amănuntul caută resurse alternative de venit, ceasurile vintage dovedindu-se a fi o soluție atrăgătoare. Datorită acestei noi direcții în comportamentul consumatorilor, cererea de ceasuri pre-owned nu mai poate fi văzută doar ca o soluție temporară. Astăzi, această schimbare se bucură de o evoluție inovatoare, întru-cât piața pre-owned a devenit o parte a acestei industrii, unde chiar și nume mari – precum Audemars Piguet – a intrat în joc, încercând astfel să atragă clienți în boutique-urile lor. Faptul că ceasurile pre-owned vin cu prețuri mult reduse, le face mai atrăgătoare pentru consumatorii de lux, iar acest lucru permite unor branduri precum Rolex, Omega sau Cartier să devină mult mai atractive pentru o gamă mai largă de clienți, comparativ cu elita minoritară de până acum.

Rolex

China, piață dinamica pentru ceasurile pre-owned

Această democratizare a pieței oferă creșteri semnificative pentru industria ceasurilor din Europa și America de Nord, dar este surprinzător faptul că are succes și pe piața din China, locul unde distincția de clasă influențează încă cea mai mare parte a deciziilor de cumpărare a clienților. Dar chiar și în China, definiția „valorii” se schimbă încet, iar consumatorii de lux devin tot mai conștienți de piesele care vor câștiga în timp. O cauză o reprezintă mediile sociale și noile tehnologii, consumatorii fiind mult mai bine informați decât au fost în trecut. De asemenea, ei au în acest moment mult mai multe opțiuni decât înainte, datorită disponibilității ridicate a comerțului electronic – existând chiar și site-uri specializate în garantarea autenticității produselor (Tourneau, Watchfinder sau Chronoexpert). În plus, unii dealeri oferă garanții de răscumpărare, dovedind clienților că valoarea de revânzare a ceasurilor vintage va rămâne foarte ridicată. Conform publicației Esquire, cele mai bune investiții rămân modelele clasice – amintind aici de Rolex, Vacheron Constantin, Jaeger-LeCoultre, Longines sau Patek Philippe – dar există și mărci mai tinere (Farer) care au devenit extrem de îndrăgite în acest moment. Și, surprinzător, consumatorii chinezi au acceptat cu ușurință aceste mărci tinere, dovedind că au o înțelegere mai bună asupra pieței. De altfel, millennials vor reprezenta în curând circa 40% din piața mondială de bunuri personale de lux, iar segmentul chinezesc va fi unul dintre cele mai promițătoare pentru industria ceasurilor de lux în viitor. Deja acest segment este cunoscut ca o bază de clienți bine informați, care înțelege valoarea unui ceas, în timp ce nivelul veniturilor continuă să crească. Așadar, odată cu prosperitatea noilor generații, a vânzărilor online și a interesului tot mai mare pentru vânzările realizate de casele de licitații, piața ceasurilor pre-owned pare să cunoască un trend pozitiv și, în același timp, este gata să se extindă. Sursă – Bain & Company.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons