Top
WHEELS

CENTODIECI, OMAGIU ADUS LUI EB110

Când vine vorba de putere, performanță și preț, producătorii auto țin să-și poziționeze autoturismele cât mai sus cu putință. O filozofie de construcție a mașinilor ce o regăsim (și) în cuvintele lui Ettore Bugatti, fondatorul mărcii “Bugatti”, acesta declarând că “If it’s comparable, it’s not a Bugatti”.

EB110

De altfel, aceste cuvinte au fost însoțite de lansarea celei mai noi ediții limitate Bugatti, modelul “Centodieci”. La fel ca și “frații” săi – Chiron și Divo – noul autoturism are ca sursă de inspirație un alt model iconic Bugatti: EB110. “Suntem mândri de moștenirea noastră istorică, EB110 fiind o parte importantă a acestei tradiții”, a declarat dl. Stephan Winkelmann (CEO-ul companiei Bugatti) prin intermediul unui comunicat de presă. “De aceea sărbătorim – cu Centodieci – o reinterpretare a extraordinarului vehicul care a fost EB110”, completează dl. Winkelmann. Modelul EB110 a fost dezvoltat sub mandatul lui Romano Artioli, acesta dorind să readucă mărcii gloria de altădată, după un parcurs sinuos de-a lungul a aproape patru decenii. Proiectat inițial de Marcello Gandini, modelul a fost reviziut – înainte de producție – de Giampaolo Benedini, el fiind prezentat pentru prima dată în anul 1991 (pentru a comemora 110 ani de la nașterea lui Ettore Bugatti). Doar 139 de exemplare au fost construite în fabrica de la Campogalliano (Italia), înainte ca această să fie închisă în 1995 din motive de piață și management. În ciuda problemelor apărute – până la preluarea mărcii de către grupul Volkswagen – EB110 a fost una dintre cele mai inovatoare autoturisme la nivel internațional. Odată cu prezentarea “Centodieci” – realizat sub îndrumarea echipei conduse de designerul Achim Anscheidt – limbajul de design al modelului EB110 a fost îmbunătățită, schimbările fiind observate în zona aerodinamicii și funcționalității, respectând tendințele de astăzi în zona supercarurilor.

Comparativ cu curbele voluptoase ale modelelelor lansate de Bugatti în ultimul timp, acest autoturism este mult mai “ascuțit” și mai clar, respectând totuși estetica clasică a anilor 1990, liniile sale fiind mult mai rafinate. Un limbaj de design care se observă în special pe flancurile “Centodieci”, facilitând fluxul de aer asemenea modelelor Chiron și Divo, semnătura Bugatti rămând aceeași ca și la EB110. În plus, grila față a fost reinterpretată, în timp ce spatele a primit o bară cu opt secțiuni de iluminare – înlocuind cele două blocuri optice ovale, montate pe modelul anterior – și un sistem de evacuare cu câte două țevi pe fiecare parte. Evident, cea mai așteptată modificare a fost în zona propulsiei, motorul V-12 de 3.5 Litri (ce dezvolta 603 Cai Putere) fiind înlocuit de un W-16 de 8.0 Litri (oferind posesorului 1600 cai Putere). “Centodieci” cântărește cu 44 kilograme mai puțin decât Chiron și are un raport de putere-greutate de 1,30/CP, ceea ce îi oferă autoturismului o accelerare de la 0 – 100 km/oră în doar 2,4 secunde (un timp mai bun decât la Chiron și Divo). În fine, modelul urmează să fie produs la fabrica din Molsheim (Franța), Bugatti Centodieci fiind limitat la doar zece exemplare – la un cost de 8 milioane Euro (fără taxe) – primele livrări fiind așteptate în 2021. Mai multe detalii sunt disponibile aici (CENTODIECI).

Centodieci

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons