Top

Cu ocazia Adunării Generale Anuale a BMW AG, ce a avut loc în mai 2018, Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW Group, a descris iNext astfel: “Proiectul iNEXT va oferi baza pentru viitor, de pe urma căreia întreaga companie şi toate mărcile sale vor beneficia”. iNEXT abordează marea întrebare care se află în centrul activităţii zilnice a BMW Group: “Cum ne vom deplasa în viitor?” iNEXT construieşte mai departe pe ideea care a luat formă în 2007 cu “project i” şi a evoluat spre lansarea modelului i3 în 2013.

BMW Group a realizat deja mult în acest domeniu: are peste zece ani de experienţă în domeniul mobilităţii electrice, atât la scară mică, cât şi la scară largă, modelele BMW i evoluează constant, iar tehnologia lor este utilizată pentru a electrifica treptat automobilele din gamele BMW şi MINI. Acum, următorul pas pentru dezvoltarea BMW i este integrarea completă în automobil a domeniilor de inovaţie strategică Autonomy + Connectivity + Electric + Services. În acelaşi timp, proiectul este o expresie vizuală a domeniilor de inovaţie şi răspunde la o întrebare esenţială pentru marcă: cum va arăta experienţa plăcerii condusului în viitor. Automobilul cu numele de proiect iNEXT va debuta pe piaţă în 2021. “Vision iNEXT reprezintă o nouă eră a plăcerii de a conduce”, a declarat Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG. “Aceast concept subliniază rolul de lider pe care îl joacă Germania în viitorul mobilităţii.” Foarte automatizat, fără emisii şi complet conectat, concept carul reuneşte, pentru prima dată, domeniile de inovaţie strategice ale BMW Group într-un Vision Vehicle. În acelaşi timp răspunde la o întrebare esenţială: “Cum va arata un automobil care se poate deplasa atât autonom, cât şi condus de utilizator?” În centrul acestei probleme sunt, mai mult ca niciodată, oamenii – cu toate emoţiile şi dorinţele lor.

Iar BMW i, la fel ca în etapa de dezvoltare pentru i3 şi i8, este eliberat de restricţiile, procedurile şi cutumele pe care le impune o dezvoltare pornind de la modele clasice. Are astfel libertatea să dezvolte un concept nou, adaptat cerinţelor şi soluţiilor tehnologice pe care le aduce condusul autonom şi conectat. Versiunea de serie a iNEXT îşi va asuma rolul de nou avanpost tehnologic; producţia la uzina din Dingolfing este planificată să înceapă în 2021. Pentru prima oară, domeniile de inovaţie strategice (“D + ACES”) ale BMW Group se vor regăsi pe şosea într-un singur pachet. Un Vision Vehicle orientat spre viitor – Vision iNEXT – oferă o avanpremieră tangibilă a modului în care ar putea arăta iNEXT. “Mobilitatea personală se confruntă cu schimbări semnificative”, explică Klaus Fröhlich, membru al Consiliului Executiv al BMW AG şi responsabil pentru dezvoltare. “Posibilităţile deschise de condusul autonom şi conectivitatea tot mai extinsă permit o nouă gamă de experienţe şi moduri de a modela o călătorie. Având în vedere acest lucru, am proiectat Vision iNEXT integral electric ca mediu mobil care îmbunătăţeşte calitatea vieţii, un nou «Spaţiu Favorit» în care putem fi noi înşine şi să ne relaxăm. Într-adevăr, toate eforturile BMW vor continua să se rotească în jurul oamenilor – şi a nevoilor şi dorinţelor lor atunci când vine vorba de mobilitate – în viitor “, adaugă Fröhlich.

Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv BMW Group Design, rezumă abordarea creativă: “BMW există pentru a genera idei creative şi de pionierat care transformă modul în care ne gândim la mobilitate. Vision iNEXT marchează încă un pas mare pe această călătorie de transformare, arătând cum automobilele mai inteligente ne pot face viaţa mai uşoară şi mai frumoasă”. Având dimensiunile şi proporţiile unui BMW SAV modern, Vision iNEXT are o prezenţă dominantă. Automobilul transmite instantaneu caracterul inovator prin formele şi suprafeţele bine sculptate. Vopseaua strălucitoare şi detaliile sofisticate întăresc suplimentar această impresie. Culoarea Liquid Greyrose Copper a exteriorului se schimbă treptat în nuanţe de la cupru cald până la trandafiriu închis şi oferă automobilului o atitudine dinamică. Grilă dublă mare şi interconectată, grafică emblematică a geamurilor laterale şi suprafeţe de accent albastre din faţă, lateral şi spate au adoptat în stilul “i”, care a fost deja prezentat la i Vision Dynamics în 2017. Deblocarea automobilului determină luminarea accentelor albastre, accentuând liniile sale atrăgătoare. Suprafeţele de sticlă, precum geamurile mari şi luminile, sunt integrate perfect în design şi au aspectul unor încrustaţii elaborate. Mai multe detalii în noul număr The Gentleman’s Journal – (www.bmw.ro).

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons