Top
CARS

BMW SERIA 1, ÎNCEPUTUL UNEI NOI ERE

Sosirea noului BMW Seria 1 reprezintă începutul unei noi ere. A treia generaţie a modelului compact premium de succes trage cortina pentru noua arhitectură cu tracţiune faţă a BMW, care combină plăcerea condusului şi excelenţa dinamică specifice BMW cu o creştere semnificativă a spaţiului interior. Sportiv, cool, sigur şi elegant, cu un design împrospătat şi noutăţi de conectivitate, noul Seria 1 este un BMW adevărat, dar unul cu propriul caracter puternic.

BMW Seria 1

A treia generaţie BMW Seria 1 va fi prezentată publicului în premieră la 25-27 iunie 2019, pe noua platformă de prezentare a BMW Group, #NEXTGen, la BMW Welt din München. În acelaşi timp, premiera de salon a noului Seria 1 va fi la IAA de la Frankfurt am Main, în septembrie 2019. Lansarea pe piaţa mondială va începe la 28 septembrie 2019. Peste 1,3 milioane de exemplare Seria 1 au fost produse în primele două generaţii, automobilul dovedindu-se popular în special în Europa. A treia generaţie a modelului oferă semnificativ mai mult spaţiu decât predecesorul său, cu mici schimbări la amprenta exterioară, mulţumită arhitecturii BMW cu tracţiune faţă. Pasagerii din spate sunt principalii beneficiari, în timp ce portbagajul este şi el mai mare. Disponibil doar ca model cu cinci uşi, noul Seria 1 este mai scurt cu cinci milimetri decât predecesorul său, având o lungime de 4.319 milimetri. În ceea ce priveşte lăţimea (acum de 1.799 milimetri), aceasta a crescut cu 34 de milimetri, în timp ce înălţimea (1.434 mm) este mai mare cu 13 milimetri. Măsurând 2.670 de milimetri, ampatamentul este mai scurt cu 20 de milimetri decât cel al modelului din a doua generaţie. Noua faţă a Seria 1 şi interpretarea proaspătă a particularităţilor BMW emblematice pot fi văzute clar din faţă. Grila BMW caracteristică este mai largă acum, cu o prezenţă mult mai mare. Pentru prima dată la această gamă de modele, cei doi “rinichi” se unesc în mijloc. Avanpostul sportiv al portofoliului este M135i xDrive, care înlocuieşte barele clasice ale grilei cu un design mesh tridimensional, proeminent, inspirat de la maşinile de curse. Acum, farurile sunt înclinate şi conferă automobilului un sentiment proaspăt şi tineresc.

BMW Seria 1

Lateralele noului Seria 1 se evidenţiază în primul rând prin botul de rechin BMW familiar, definit clar, o linie arcuită puternic şi o grafică subţire a geamurilor care culmină în montantul C cu tradiţionala curbă Hofmeister. Un număr mic de linii precise şi clare, alături de suprafeţe sculptate cu multă forţă conferă noului Seria 1 o apariţie atletică. Elementele definitorii ale părţii spate sunt secţiunea inferioară lată şi efectul conic pronunţat. Acestea creează o linie a umerilor atractivă, care oferă automobilului o atitudine fermă pe drum. Stopurile late, în două secţiuni, sporesc această impresie şi au un aspect foarte modern prin forma lor subţire şi înfăţişarea redusă. Opţionale, stopurile LED integrale oferă o abordare complet nouă a designului “L” familiar graţie unui element luminos simplu şi subţire, cu o oscilaţie atractivă spre exterior. Suprafeţele modelate expresiv şi ţevile de eşapament atractive cu diametrul de 90 de milimetri (sau 100 mm pentru elementele tăiate în unghi de la M135i xDrive) completează aspectul sportiv al secţiunii spate. Seria 1 este disponibil cu o gamă de jante din aliaj uşor, cu diametrul pornind de la 16 ţoli. În premieră sunt disponibile versiunile de 19 ţoli. Disponibil în premieră la Seria 1, acoperişul panoramic electric lasă mai multă lumină să intre în interior, unde mai mult spaţiu şi un sentiment sporit de spaţiu se întâlnesc cu materialele de calitate şi detaliile inovatoare. Acestea includ benzi decorative luminoase, care îşi fac debutul ca opţiune la BMW. Ele vin în trei designuri diferite, cu şase culori ce pot fi schimbate, şi creează un efect translucid spectaculos.

BMW Seria 1

Accesul la facilităţile de infotainment opţionale ale noului sistem de operare BMW 7.0, inclusiv prin utilizarea gesturilor ca opţiune, se face prin intermediul a două monitoare, fiecare având o diagonală de până la 10,25 ţoli (26,04 cm) în cazul BMW Live Cockpit Professional. Noul design de afişare al acestei opţiuni îl imită, ca formă şi ca aranjament, pe cel al noii grile BMW. Dispus central şi cu funcţie touch, displayul central este înclinat spre conducător în stilul caracteristic BMW şi este poziţionat optim în câmpul vizual al acestuia. În plus, Head-Up Display, color integral şi cu diagonală de 9,2 ţoli (23,37 cm) şi disponibil în premieră ca opţiune pentru Seria 1 – permite conducătorului să vizualizeze informaţiile fără a-şi lua privirea de la drum. Interiorul noului BMW Seria 1 este mult mai spaţios decât al predecesorului, în special în compartimentul din spate. Accesul este mai uşor, iar spaţiul pentru picioarele pasagerilor din spate a crescut cu 33 de milimetri. În spate se oferă un plus de 19 milimetri la nivelul capului, dacă este comandat acoperişul panoramic culisant cu deschidere spre exterior. Pasagerii din spate se bucură şi de 13 milimetri în plus la nivelul coatelor, în timp ce conducătorul şi pasagerul au un spaţiu mai mare cu 42 de milimetri la acest capitol. Capacitatea portbagajului – 380 de litri – este mai mare cu 20 de litri faţă de modelul actual şi, prin rabatarea banchetei, volumul creşte la 1.200 de litri. În plus, lăţimea minimă a portbagajului a crescut cu 67 de milimetri. Acum, în premieră la Seria 1 este oferită operare electrică a hayonului.

BMW Seria 1

Clienţii îşi pot comanda noul Seria 1 cu o varietate de motoare cu trei şi cu patru cilindri din cea mai recentă generaţie a familiei EfficientDynamics. O serie de îmbunătăţiri detaliate le oferă economie mai mare de combustibil, emisii mai mici şi, în unele cazuri, mai multă putere ca înainte. Trei motoare diesel şi două propulsoare pe benzină sunt disponibile, cu puteri ce variază între 85 kW/116 CP la BMW 116d şi 225 kW/306 CP la M135i xDrive. Noul motor ce propulsează vârful de gamă este cel mai puternic propulsor cu patru cilindri din portofoliul BMW Group. M135i xDrive realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde (4,7 secunde cu pachetul M Performance, disponibil din noiembrie 2019), ajungând la o viteză maximă limitată la 250 km/h. În ciuda acestor valori de performanţă impresionante, consumul mediu mixt este de doar 7,1-6,8 l/100 km, iar emisiile CO2 sunt de numai 162-155 g/km. Toate motoarele disponibile pentru noul BMW Seria 1 îndeplinesc standardul de emisii Euro 6d-TEMP, în timp ce BMW 116d respectă deja normele Euro 6d. Motoarele pe benzină sunt echipate cu un filtru de particule de benzină, iar variantele diesel cu filtru de particule diesel, catalizator de absorbţie NOx şi tehnologie SCR (reducere catalitică selectivă).

BMW Seria 1

Serviciile Connected Navigation permit includerea informaţiilor interne şi externe în planificarea traseului. Conducătorii Seria 1 vor putea să trimită destinaţii din diverse aplicaţii direct în sistemul de navigaţie al automobilului, să le stocheze şi să le sincronizeze cu maşina. Asistentul pentru spaţiu de parcare propune conducătorului diferite opţiuni de parcare în timp util înainte de a ajunge la destinaţie. Acest serviciu include furnizarea de informaţii despre cea mai apropiată parcare multietajată, precum şi sugerare de rute care oferă o şansă bună de a găsi un loc de parcare aproape de destinaţie. Serviciile On-Street Parking Information şi PARK NOW sunt integrate inteligent în acest proces. În anumite oraşe, este posibil chiar să plătiţi automat taxele de parcare. Noul Seria 1 permite şoferilor să utilizeze o varietate de metode de operare, în funcţie de situaţie şi de preferinţele personale. În plus faţă de butoanele obişnuite de pe consola centrală şi volan, alte elemente de comandă din faţă includ controlerul iDrive – cu touchpad de la Live Cockpit Plus în sus – şi displayul central standard de 8,8 ţoli (22,35 cm), cu funcţie touch. Live Cockpit Plus adaugă şi un sistem de navigaţie şi control vocal inteligent cu procesare vocală online. Live Cockpit Professional, bazat pe noul sistem de operare BMW 7.0, reuneşte sistemul de operare şi afişare complet digital (ce include două monitoare de 10,25 ţoli/26,04 cm), cu posibilităţi maxime de conectivitate şi personalizare. Caracteristicile remarcabile includ un sistem de navigaţie adaptiv şi un sistem multimedia bazat pe hard-drive. De asemenea, există posibilitatea de a controla funcţiile utilizând şapte gesturi diferite. Mai multe informații despre model sunt disponibile aici (BMW).

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons