Top
CARS

BMW – INTERACȚIUNEA NATURALĂ

BMW Natural Interaction

BMW Group revoluţionează modul în care conducătorii interacţionează cu automobilele lor: la Mobile World Congress 2019 de la Barcelona, în perioada 25-28 februarie 2019, compania va prezenta BMW Natural Interaction/ Interacţiunea Naturală BMW. Noul sistem combină cea mai avansată tehnologie de comandă vocală cu controlul prin gesturi extins şi recunoaşterea privirii pentru a permite în premieră operare multimodală completă. Primele funcţii ale noului sistem vor fi disponibile la BMW iNEXT din 2021.

BMW Natural Interaction

La fel ca într-un dialog interpersonal, Interacţiunea Naturală BMW permite conducătorului să-şi folosească vocea, gesturile şi privirea pentru a interacţiona cu automobilul său. Modul preferat de operare poate fi ales intuitiv, în funcţie de situaţie şi context. Comenzile vocale, gesturile şi direcţia privirii sunt detectate de către automobil, pot fi combinate, iar sistemul execută comanda/operaţia dorită. Această interacţiune multimodală liberă este posibilă datorită recunoaşterii vorbirii, tehnologiei cu senzor optimizate şi analizei gesturilor în funcţie de context. Prin detectarea cu precizie a mişcărilor mâinii sau degetelor, direcţia gesturilor (o dată cu tipul gesturilor)  este înregistrată în premieră într-un spaţiu de interacţiune extins care cuprinde întregul mediu de operare al conducătorului. Comenzile vocale sunt înregistrate şi procesate utilizând procesarea limbajului natural. Un algoritm de învăţare inteligent, care este rafinat constant, combină şi interpretează informaţiile complexe astfel încât automobilul să reacţioneze corespunzător. Aceasta creează o experienţă multimodală interactivă orientată spre dorinţele conducătorului. Prin combinarea diferitelor modalităţi, funcţiile automobilului pot fi iniţiate în moduri diferite. Conducătorul stabileşte tipul interacţiunii pe baza propriilor preferinţe, obiceiuri sau a situaţiei în care se află. Astfel, atunci când conducătorul este angajat în conversaţie, el poate alege controlul prin gesturi şi privire; iar când ochii când priveşte atent la drum, este mai bine să se bazeze pe vorbire şi gesturi.

În acest fel, de exemplu, ferestrele auto sau trapa pot fi deschise sau închise, poate fi reglat aerul condiţionat sau o selecţie poate fi făcută pe displayul central. În cazul în care conducătorul doreşte să afle mai multe despre funcţiile automobilului, acesta poate indica spre un anumit buton şi poate întreba ce funcţie îndeplineşte. Prin recunoaşterea îmbunătăţită a gesturilor şi nivelul ridicat de conectivitate al maşinii, spaţiul de interacţiune nu mai este limitat la interior. În premieră, pasagerii vor obţine informaţii prin interacţiuni naturale şi despre împrejurimile imediate, cum ar fi clădirile sau spaţiile de parcare. Chiar şi întrebările complexe pot fi prelucrate rapid şi uşor prin îndreptarea unui deget şi prin emiterea unei comenzi vocale. “Ce este această clădire? Care este programul de lucru? Cum se numeşte acest restaurant? Pot parca aici şi cât costă?” “Clienţii ar trebui să poată comunica cu automobilul conectat inteligent într-un mod cu totul natural”, explică Christoph Grote, vicepreşedinte executiv BMW Group Electronics. “Oamenii nu ar trebui să se gândească la ce strategie de operare să folosească pentru a obţine ceea ce doresc. Ei ar trebui să aibă întotdeauna posibilitatea de a decide liber – iar maşina ar trebui să îi înţeleagă în continuare. Interacţiunea Naturală BMW este, de asemenea, un pas important pentru viitorul automobilelor autonome, atunci când conceptele interioare nu vor mai fi direcţionate doar spre poziţia conducătorului, iar pasagerii vor avea mai multă libertate.” Găsiţi BMW Group la Mobile World Congress în Pavilionul 5, Standul 5A40. Mai multe detalii aici (www.bmw.ro).

BMW Natural Interaction

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons