Top
AUTOPLUS

PREZENTARE DE GALĂ – NOUL BMW SERIA 8

În acest week-end, noul BMW Seria 8 a avut prezentarea oficială de presă în România, înainte de debutul pe piaţă, la 24 noiembrie. Este un debut spectaculos care aduce sportivitatea fără compromisuri în segmentul de lux. De altfel, noul model a avut parte de un debut cu adevărat unic pe piaţă: întâi pe circuit, sub forma de M8 GTE, în cursele de 24h de la Daytona şi Le Mans, apoi ca model de serie.

Cu performanţe remarcabile, design ce stârneşte emoţie, lux avangardist şi tehnologie avansată, noul Seria 8 Coupé este unul dintre cele mai spectaculoase modele noi ale momentului. Modelul foloseşte limbajul de design nou al mărcii, definit de grila impresionantă la exterior, de formele precise ale caroseriei şi de un interior clar definit, cu insule funcţionale, noul sistem iDrive 7.0 sau control prin gesturi ca unele din elementele distinctive. Seria 8 beneficiază de un şasiu sofisticat, care foloseşte fibră de carbon pentru ranforsarea caroseriei, sistemul de tracţiune inteligent xDrive optimizat pentru mai multă dinamică şi performanţe sportive şi diferenţial spate controlat electronic. Gama largă de echipamente opţionale permite configuraţii foarte diferite pentru noul model, de la o abordare definită de eleganţă şi lux, la una ultrasportivă cu multe elemente de caroserie din fibră de carbon şi pachetul M Technik alături de pachetul BMW M Sport, o premieră în gama modernă şi o referinţă istorică importantă. Noul Seria 8 Coupé debutează în România cu două motorizări, 840d xDrive (6 cilindri în linie diesel, 3 litri, 320 CP) şi M850i xDrive (V8 benzină, 4.4 litri, 530 CP).

Prezentarea noului model s-a făcut alături de un concert ca parte a Festivalului Internaţional de Muzică de Cameră SoNoRo, alături de care BMW Group România este pentru al 10-lea an consecutiv. În deschidere a fost interpretat “Marşul BMW”, cu Răzvan Popovici la violă şi Jan-Erik Gustaffson la violoncel. Aceasta este o compoziţie de la începutul anilor ’30, semnată de Frank Anatol şi dedicată mărcii. O partitură a marşului se păstrează în prezent în arhivele BMW Group Classic, iar interpretarea s-a făcut după un aranjament pregătit de Sabin Penea. Concertul a fost completat de formaţia “Recoveco”, într-o interpretare plină de energie sud-americană. “Recoveco”, un cuvânt spaniol foarte popular şi folosit de scriitori ca o metaforă, înseamnă o cărare mică și încurcată sau un colț ascuns dintr-o casă veche. De asemenea, semnifică un şiretlic făcut de cineva pentru a realiza un obiectiv. Acesta este numele dat ansamblului de compozitorul și mandolinistul venezuelean Cristóbal Soto, care, în 1996, alături de violonistul venezuelean Alexis Cárdenas, basistul și compozitorul columbian Nelson Gómez și chitaristul și compozitorul columbian Francisco González, a format acest grup la Paris.

BMW Seria 8

Alături de noul BMW Seria 8 a fost expus şi un model BMW 2800 CS (cu numele de cod BMW E9), primul model coupé al mărcii, evocând tradiţia specială pe care BMW o are în acest segment plin de emoţie. BMW E9 a fost prezentat pentru prima oară acum 50 de ani, în 1968. Legenda spune că a fost dezvoltat pentru a da viaţă unei noi generaţii de motoare cu şase cilindri, propulsoare care nu mai erau oferite în portofoliul mărcii. Vârful de gamă, BMW 3.0 CSL, a ajuns să domine campionatele de turisme ale vremii, şi, la fel ca noul BMW M8, s-a remarcat în multe curse de anduranţă, inclusiv în Le Mans 24h, cu mai multe victorii de clasă. De asemenea, BMW 3.0 CSL avea să domine Campionatul European de Turisme, cu şase titluri între 1973 şi 1979. BMW E9 a fost primul model care a purtat culorile M şi primul BMW Art Car. Modelul prezentat este un BMW 2800 CS cu o istorie foarte specială. A aparţinut lui Valentin Ceauşescu şi a fost distrus în evenimentele din 1989. Ulterior a început un amplu proces de restaurare care s-a întins pe aproape două decenii şi a fost finalizat cu multă muncă şi pasiune, după ce a fost preluat de actualul proprietar. Modelul urmează să intre încă o dată într-un proces de restaurare amplu în această iarnă. Mai multe detalii aici (www.bmw.ro).

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons