Top
STYLE

ANTOINE DUFILHO, ARTĂ “SEQUENTIAL”

Antoine Dufilho, un sculptor de origine franceză, a prezentat o expoziție denumită “Sequential” – în cadrul ei fiind prezentate opt automobile avangardiste. În această colecție, Dufilho îmbină pasiunea pentru autovehicule cu principiile regăsite în studiile sale – în domeniul medicinei și arhitecturii –  rezultatul fiind o serie de opere moderne cu accente în curbele clasice ale unor automobile extrem de râvnite. Ca pasionați ai automobilelor, cei de la MB&F – M.A.D. Gallery și-au invitat colegii la o plimbare prin expoziția “Sequential-ală” pentru a descoperi atracția asupra acestei nobile arte ce s-a extins în domeniul auto.

În cadrul proiectului “Sequential”, Dufilho selectează crema modelelor iconice, colecția prezentând o linie de invidiat – opt automobile renumite – de la un Ferrari 250 GTO și până la un Mercedes W196 Streamliner, fiecare dintre acestea fiind reduse în impresionante interpretări artistice. De asemenea, Bugatti Type 57S și Aston Martin DB5 demonsteraza expertiza lui Dufilho: fiecare sculptură descompune liniile și formele elegante ale fiecărui vehicul în straturi succesive care se materializează într-un cadru auto modern, dezvăluind astfel conturul mașinii. După cum explică domnul Antoine Dufilho, “Această reprezentare secvențială oferă un efect kinetic, pe măsură ce observatorul vede piesa din diferite perspective, senzația este aceea că el vede un obiect static în mișcare. Efectul dinamic este accentuat de alternanța simetriilor și asimetriilor, oferind o senzație de accelerare sau decelerare”. Poate că unul dintre cele mai importante automobile din istoria mărcii Bugatti, comercializat din martie 1934 și până în mai 1840, este modelul Bugatti Type 57S Atlantic. Dufilho construiește o siluetî sexy a automobilului iconic, plăcile din oțel inoxidabil și roțile din bronz fiind poziționate pe o bază din aluminiu polișat. Sculptura măsoară aproximativ 76 centimetri lungime și 20 de centimetri înălțime și o lățime de 33 centimetri, ediția fiind limitată la doar zece piese. Un alt exemplu tehnicii artistice a lui Dufilho este reprezentată de modelul Aston Martin DB5, acesta fiind realizat din oțel inoxidabil polișat, o mașină produsă între 1963 și 1965 – fiind numită adesea “mașina lui James Bond” – ce a apărut pentru prima dată în succesul “Goldfinger” (ediția fiind limitată la doar opt piese). Colecția “Sequential” este completată de Mercedes W196 Streamliner, Auto Union Avus și Porsche 356, acestora fiindu-le adăugate un model Aston Martin DB4 GT Zagato. De asemenea, Dufilho își extinde portofoliul prin adăugarea unui model legendar – Ferrari 250 GTO – caroseria fiind realizată manual din rășină și vopsea auto care sporește atracția aerodinamică a autovehiculului. Liniile elegante și suprafața netedă a acestei opere de artă accentuează devotamentul Ferrari pentru viteză, chiar și atunci când acesta este parcat pe o bază din aluminiu polișat de 75 centimetri x 25 centimetri – Ferrari 250 GTO fiind disponibil într-o ediție limitată de doar opt piese. Creativitatea este continuată de o piesă unică, un model Jaguar E-Type, un superstar al lumii automobilului. Pentru a realiza sculptura, Antoine Dufilho a produs 2250 de tije din oțel inoxidabil, fiecare dintre acestea măsurând doar 2 milimetri în diametru și fiind colorate pentru a accentua estetica rafinată a autoturismului. Odată ce tijele sunt plasate strategic și meticulos, una câte una pe o bază din lemn de trandafir, cei care privesc modelul au ocazia de a descoperi o reprezentare aerisită a acestui renumit automobil. Datorită construcției sale unice, mai ales atunci când este rotită baza, autovehiculul pare că se află în mișcare. Cu o înălțime de 24 centimetri și o lungime de 78,5 centimetri, acest Jaguar miniaturizat este cu siguranță la fel de spectaculos în casă, precum este un model parcat în garaj.

Fundalul educațional pe care îl are Dufilho în medicină și arhitectură, îi asigură acestuia o bază conceptuală în ce privește realizarea acestor opere de artă inovatoare. În timpul studiilor medicale, Antoine a fost atras de anatomie și de structurile complexe care sunt în mod normal ascunse sub piele, în timp ce educația primită în domeniul arhitecturii i-a finisat abilitățile tehnice, introducând în istoria artei un nou mod de gândire. “Combinarea celor două școli mi-a permis să-mi dezvolt o nouă bordare structurală, incluzând aici cadrul (scheletul) care poate fi ascuns sub o “piele” îmbunătățită, rezultatul fiind o formă estetică și dinamică care întărește intențiile arhitecturale”, își descrie Antoine Dufilho lucrările. Lucrând în atelierul său, construit din containere de transport maritime și situat în partea de nord a Franței – în orașul numit Quesnoy-sur-Deule – domnul A. Dufilho realizează manual fiecare capodoperă în parte. De-a lungul timpului, studioul a devenit un loc de joacă pentru invențiile sale artistice și este echipat cu toate utilajele necesare pentru realizarea acestor opere de artă, enumerând aici o bandă pentru șlefuit cu o cabină de șlefuit și mașină industrială pentru lustruit, alături de o cameră specială pentru vopsit, strung și mașină necesară realizării sudurii. Utilizând resursele locale, Antoine Dufilho încorporează în proiectele sale materiale din lemn, rășină și vopsea de la furnizori aflați pe o rază de 30 de kilometri în jurul studioului său. Singura lucrare pe care artistul o subcontractează este tăierea cu laser a plăcilor metalice, restul procesului artizanal fiind completat de propriile lui mâini. După cum menționează chiar el, “Materialul pe care îl utilizez cel mai mult este metalul, acesta fiind un element care îmi permite libertatea de a adăuga sau tăia, spre deosebire de lemn. De asemenea, metalul are avantajul de a fi etern, spre deosebire de materialele compozite”. El continuă, “Lemnul rămâne cel mai plăcut material cu care am lucrat, el oferind culori și desene naturale spectaculoase, el fiind încă utilizat în decorarea interioară a automobilelor de astăzi”. Pentru Dufilho, fiecare proiect aduce propriile sale provocări în modul de fabricație, timpul de realizare variind în funcție de complexitatea fiecărui model. În sculpturile auto din rășină, păstrarea caracteristicilor dinamice ale modelelor, precum un Ferrari 250 GTO, necesită “atingerea” personală a lui Antoine – scopul fiind de a accentua aerodinamica automobilului. Iterațiile unui procedeu sunt cele mai lungi, procesul durând de două sau trei ori mai mult decât celelalte datorită muncii manuale laborioase. “Deși nivelul de finisare nu este neapărat un factor determinant în artă, pentru mine este un detaliu important, eu oferindu-i o importanță foarte mare”, încheie domnul Antoine Dufilho modul prin care își realizează operele de artă. Sursă & foto: M.A.D Gallery.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons