Top
INDUSTRY

ALIBABA, AMBIȚII ȘI OBSTACOLE

Alibaba

Gigantul concept de comerț electronic Alibaba a găzduit cea dea doua ediţie a “Tmall China Day” în timpul săptămânii de modă de primăvară-vară de la New York din 2019, prezentând un trio de mărci chineze care vinde pe site-ul său Tmall. Scopul principal a fost acela de a promova tinerele talente ale lumii modei chinezești pe o scenă internațională, dar un alt potențial beneficiu a fost faptul că Alibaba ar putea ilustra influența sa considerabilă, în plină ascensiune pe piața chineză, către brandurile de lux occidentale.

Alibaba

În cursul unei recente conferințe de presă, Jessica Liu (Președintele Tmall Fashion), s-a străduit intens să explice modul în care Alibaba folosește tehnologia și datele pentru a ajuta brandurile străine să genereze un impact financiar în piaţa chineză, “chiar dacă nu aveți o echipă chineză încă “, a spus Liu. Este însă neclar în acest moment dacă mesajul a generat impactul dorit. În ciuda poziției de lider de piață a Alibaba, evenimentele sale au fost umbrite în New York prin anunțul concurent de pensionare a președintelui executiv al Alibaba, Jack Ma, și de către prezentările de modă. Mai mult decât atât, brandurile de lux pe care Alibaba le curtează sunt destul de precaute şi reţinute. Trebuie luate în considerare alegerile cu care se confruntă marca de lux 3.1 Phillip Lim, care încă nu a deschis un magazin pe Tmall. “Eu, în calitate de CEO, văd oportunități cu Tmall pe piața din China. Este o cantitate nelimitată de resurse, oportunităţi şi date … dar asta este în acelaşi timp şi foarte înfricoşător pentru mine şi echipa mea “, a declarat Wen Zhou, CEO al lui Phillip Lim 3, care a vorbit la un panel Tmall din 9 septembrie.” Ca brand designer, prima impresie este totul “. Pentru prezentarea de modă de anul acesta, Alibaba a selectat marca de modă JNBY, marca independentă de designer Angel Chen și marca Particle Fever, care reflectă cele trei tipuri de consumatori feminini chinezi înregistrate în analiza bazelor de date de la Tmall, potrivit lui Liu. Aceste tipuri cuprind clienții loiali de lux (baza de clienți a lui JNBY), tineri trend-setteri din categoria de millenials (fanii lui Angel Chen) și cel mai mare grup de consumatori: cei care solicită o anumită calitate, din clasa mijlocie. Aceste trei grupuri de consumatori reprezintă 20% din totalul cumpărătorilor de sex feminin ai Tmall, dar contribuie la mai mult de o treime din volumul total de mărfuri vândute pe platformă, a spus Liu. Alibaba este singura entitate chineză care are un parteneriat strategic valoros cu New York Fashion Week. Cu toate acestea, prezentările de modă realizate de Alibaba au avut loc într-un depozit din West Village, departe de locul principal al evenimentului acestui an, care este, de obicei, utilizat pentru găzduirea prezentărilor brandurilor noi ce îşi doresc să fie remarcate.

Luând în calcul situaţiile cu care se confruntă brandul Alibaba, prezentările de modă nu au fost încă evaluate sau relatate de mass-media din S.U.A. Acest lucru ar putea fi pus şi pe seama faptului că a fost doar al doilea an al lui Alibaba la New York Fashion Week. Glossy.com a relatat că recenzia pe care au primit-o designerii ar putea semnala că “moda și luxul de boom pe care China îl trăiește poate fi la fel de viabil în afara țării ca și în interior“. Jurnalul comercial Women’s Wear Daily a facut recenzii, de asemenea, la trei spectacole după aceea. Cu toate acestea, primul rând al participanților de la Alibaba a venit oarecum de la mărcile prezentate, companiile partenere din China și angajații Alibaba. Spectacolul lui Angel Chen a avut cea mai bună participare, cu influencerii de top de la Mr. Bags și Liu Wen care şi-au făcut apariția. Gigantul e-commerce știe până acum că abilitatea de a vinde milioane de articole de îmbrăcăminte și accesorii online nu îi oferă în mod automat o intrare bună în piaţa modei italiene. Pentru brandurile de lux, sarcina de a lua piaţa din China este descurajantă tocmai din cauza dimensiunii oportunităţii, astfel încât brandurile care prioritizează o imagine consistentă pe o piaţă străină trebuie să-şi aleagă strategic partenerii. Asta nu se întâmplă doar pentru Alibaba, ci pentru orice companie relativ nouă pentru o industrie de modă ierarhică dominată de reguli mai mult sau mai puţin ascunse. Jessica Liu a relatat faptul că această companie preferă să sprijine brandurile cu tehnologii avansate și date importante. Ca răspuns la îngrijorarea lui Zhou, Liu a declarat, foarte direct, că “de fapt, avem o soluție pentru tine, care este alimentată de Alibaba. Dumneavoastră veţi deține controlul asupra prețurilor, produselor și strategiilor dvs. de marketing, și noi avem echipa ce vă va ajuta să operaţi totul.” Mai multe detalii aici (www.alibaba.com) – Laura Daps.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons