Top
WHEELS

PORSCHE 911 SPEEDSTER INTRĂ ÎN PRODUCȚIE

New Porsche 911 Speedster

Modelul 911 Speedster a stârnit deja un val de reacții când a fost prezentat în ipostaza de concept car. Acum, Porsche intră în producție cu modelul decapotabil cu două uși. Modelul 911 Speedster îmbină aspirațiile către un automobil purist, orientat către șofer, cu tehnologie motorsport adaptată la utilizarea de zi cu zi. Modelele 911 R (2016) și 911 GT3 au servit drept bază pentru realizarea acestui nou model.

New Porsche 911 Speedster

Un motor boxer de turație mare, cu aspirație naturală, patru cilindiri și 375 kW (510 CP) oferă o experiență sonoră puternică în habitaclu. Transmisia GT cu șase trepte este manuală. Vizual, noul Speedster stabilește o punte cu un alt reper din istoria Porsche: precursorul tuturor mașinilor sport Porsche, modelul 356 “Nr. 1” Roadster, din 1948. Ediția limitată a noului 911 Speedster aduce un omagiu acestui automobil. Exact 1.948 de unități vor fi fabricate începând cu jumătatea anului 2019, la uzina Porsche din Zuffenhausen, Germania. În faza de concept car, 911 Speedster a avut premiera mondială în 2018, în cadrul ceremoniei “70 de ani de Porsche Sports Cars” din Zuffenhausen. Au urmat alte apariții publice la Goodwood Festival of Speed, The Rennsport Reunion VI din Laguna Seca, California, precum și la Salonul automobilistic de la Paris, din octombrie. Numeroase elemente Speedster care caracterizau conceptul se regăsesc acum în designul modelului de serie. În centrul atenției este capota cu o estetică deosebită, stilizată, double bubble. Acest tip de acoperiș este caracteristic acestui tip de mașină sport încă de pe vremea modelului 911 Speedster din 1988. Este cea mai mare și cea mai complexă componentă realizată până acum de Porsche pentru un model de serie. Este construită dintr-o singură bucată de plastic, armat cu fibră de carbon. Două elemente decupate în bulele duble fac loc pentru sistemul de protecție în caz de răsturnare, și sunt incluse în pachetul standard al mașinii, la fel ca în cazul modelului 911 Carrera Cabriolet.

New Porsche 911 Speedster

O structură de acoperiș care economisește greutatea înlocuiește capacul în formă de tonneau pe care mașina îl avea în faza de concept. În ciuda designului purist, partea textilă a capotei retractabile este potrivită pentru utilizarea de zi cu zi. Împreună cu ramele ferestrelor scurtate, cu panourile lor superioare coborâte și cu ferestrele laterale mai mici, aceasta oferă modelului 911 Speedster un profil atletic. Linia înclinată a plafonului a fost o caracteristică definitorie pentru modele istorice, cum ar fi Porsche 356 Speedster, din 1954. Plafonul decapotabil funcționează fără efort: cârligul de blocare central de pe cadrul parbrizului și ambele aripioare laterale ale acoperișului din material textil sunt eliberate la apăsarea unui buton. Capacul din spate, din fibră de carbon, ușor, este deblocat electric și alunecă înapoi pe o distanță scurtă, apoi este poziționat manual și face loc pentru acoperișul din material textil, care se pliază în formă de Z, în spatele scaunelor din față. Capacul poate fi apoi închis din nou, fără efort, după ce acoperișul a fost pus în poziție. Acoperișul se închide, la rândul său, în același mod – numai aripioarele de acoperiș din stânga și din dreapta rampelor trebuie să fie apăsate manual în suporturile lor, până când se cuplează. Designul ușor impune schimbări și pentru alte componente ale caroseriei Speedster. Capota din material compozit cu fibră de carbon – care cântărește cu două kilograme mai puțin decât pe 911 GT3 – și aripile din material compozit cu fibră de carbon provin de la modelul 911 R.

New Porsche 911 Speedster

Pragul frontal a fost împrumutat de la GT3, dar buza spoilerului frontal este complet nouă. În loc de oglinzile Talbot, folosite pe automobilul-concept, versiunea de serie a noului Speedster este dotată cu oglinzi retrovizoare exterioare, cu reglaj electric și încălzite. Spoilerul aerodinamic de pe spate, care se extinde, și pragul din spate, au fost adaptate pentru Speedster de la 911 GT3 Touring. Interiorul este caracterizat de elementele din piele neagră pentru suporturile laterale și tetierele scaunelor din material compozit cu fibră de carbon, de cotierele din mânerele ușilor și de schimbătorul de viteze mai scurt. Panourile centrale ale scaunelor sunt tapițate în piele perforată, în timp ce panourile ușoare ale ușilor, cu mânere negre și plase de depozitare reduc greutatea totală. Logo-ul “Speedster” împodobește tetierele și pragurile vizibile ale ușii din carbon, precum și turometrul central. La fel ca și celelalte elemente, are cadrane negre cu ace albe, precum și cifre verzi și scale – caracteristici care amintesc de faimosul său precursor, Porsche 356 Speedster. O emblemă ce ilustrează ediția limitată pe structura transversală din spatele scaunelor din față arată numărul de serie al noului 911 Speedster, care este limitat la numai 1.948 de unități. Având în vedere statutul său de mașină a șoferului, Porsche oferă modelul 911 numai cu transmisie manuală în șase trepte. Dispune de o funcție auto-blip, care compensează precis și independent diferențele de viteză ale motorului între treptele de viteză, atunci când se cuplează într-o treaptă inferioară. Pentru mai multe detalii asupra modelului vă invit pe pagina distribuitorului oficial în România (PORSCHE).

New Porsche 911 Speedster

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons