Top
AUTOPLUS

911, CAPODOPERA DIN ZUFFENHAUSEN

Porsche 911

Pe 27 noiembrie, a opta generație Porsche își va sărbători premiera mondială în Los Angeles – la 55 de ani după debutul modelului original 911. Pretextul perfect pentru a arunca o privire retrospectivă la cele șapte generații anterioare. Se naște o legendă la International Motor Show Germania (IAA) din Frankfurt. Vorbim despre data de 12 septembrie 1963: Porsche prezintă succesorul atât de așteptat al modelului 356. Noua mașină sport, cunoscută inițial sub numele de 901, are de înlocuit un predecesor ilustru.

Porsche 911

Pentru a reflecta ambițiile brandului, Porsche joacă într-o liga superioară cu noul model: un motor boxer cu șase în loc de patru cilindri, răcit cu aer, în buna tradiție a companiei, dar care livra, în același timp, 130 CP. Când noul model a intrat pe piață în 1964, acesta a fost denumit 911 – rezultatul unei discuții despre drepturile de nume cu producătorul de automobile Peugeot. 911 a fost rapid acceptat ca un Porsche „original”, performanțele noului model sport depășind toate așteptările. Scena auto era gata pentru o carieră globală de neegalat. Extinderea liniei de modele 911 a continuat apoi într-un ritm alert. În 1965, Porsche a răspuns unei dezbateri publice din SUA, care cataloga modelele cabriolet drept periculoase, într-un mod pragmatic, specific mărcii: compania a prezentat modelul 911 Targa ca fiind primul „cabriolet sigur”, incluzând o bară de protecție la răsturnare, lată de 20 cm, o secțiune detașabilă a acoperișului și partea din spate a acestuia din material textil. Aceasta a fost urmată, la scurt timp, de o fereastră panoramică cu geam cu încălzire. Denumirea modelului cabrio – Targa – a fost preluată de la cursa de anduranță Targa Florio din Sicilia, pe care Porsche o câștigase deja de patru ori. În 1966, un alt design emblematic și-a sărbătorit premiera mondială, alături de modelul 911 S de 160 CP: roata Fuchs. Probabil cea mai faimoasă roată din istoria automobilelor a intrat pe un nou teritoriu tehnologic: realizarea integrală prin turnare a făcut-o mult mai ușoară.

Porsche 911

Noi derivate ale modelului 911 au fost gata în toamna anului 1967: 911 T, cu o putere de 110 CP, a completat linia de modele, poziționându-se sub vârful de gamă 911 S și sub 911 E – sufixul „E” făcea referire la motorul pe benzină cu injecție. Acestă tehnologie făcea motorul foarte „curat” pentru acea perioadă: cu aceste derivate, Porsche a fost primul constructor german de automobile care îndeplinea reglementările stricte din SUA privind emisiile. Îmbunătățirea continuă a modelului Porsche cu 2+2 locuri a atins un nou moment de cotitură la mijlocul anului 1968: începând cu anul de model 1969, ampatamentul primei generații 911 a crescut cu 57 mm, până la 2.268 mm. În primul rând, acest lucru asigura mașinii sport cu motor spate o manevrabilitate mai lină. Era motoarelor de 2,0 litri s-a încheiat în 1969: mărirea cu patru milimetri a alezajului a crescut capacitatea cilindrică la 2.195 cmc. Începând cu anul de model 1972, cilindreea a crescut și mai mult, la 2,4 litri, dar mașina sport era acum capabilă să funcționeze și pe benzină standard. În cazul modelului 911 S, puterea a variat de la 130 CP la 190 CP. 911 Carrera RS 2.7 a devenit o legendă de sine stătătoare, datorită spoilerului său spate, de tip „duck-tail”. Această mașină sport cântărea numai 1.000 de kilograme, dezvolta o putere de 210 CP și atingea o viteză maximă de peste 245 km/h. În total, 1.525 de mașini au ieșit pe porțile fabricii din Zuffenhausen. Acest model, prin urmare, a încoronat prima generație 911. Un număr de 111.995 de unități 911 originale au fost produse între anii 1963 și 1973. Showroom Porsche din Noul Centru Auto Porsche Pipera, B-dul. Pipera 1/x, 77190 Voluntari, Jud. Ilfov.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons